اخبار

آینده ارز های دیجتال گره خورده به تصمیمات فدرال رزرو و نرخ تورم

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، قرار است پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ۲ نوامبر در مورد سیاست پولی ایالات متحده، تورم و افزایش نرخ بهره صحبت کند.

به گفته لوند، دو سناریو وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

سناریوی اول: جروم پاول به منظور مبارزه با تورم، بازار را برای افزایش بیشتر نرخ بهره آماده می‌کند. به گفته لوند، این قابل قبول‌ترین سناریو است. در این محیط، لوند انتظار دارد که همبستگی بین بیت کوین و سایر طبقات دارایی بالا بماند و عملکرد ضعیف و باقی ماندن در یک محدوده معاملاتی، منجر به ایجاد یک محیط مناسب برای انباشت بیت کوین شود.

سناریوی دوم: جروم پاول به طور نامحسوس، به چرخش سیاست‌ها اشاره می‌کند. به گفته لوند، در این سناریو، همبستگی بازارها می‌تواند کاهش یابد، همان‌طور که هفته گذشته دیدیم که چگونه فعالیت ساختاری منحصربه‌فرد بازار ارزهای دیجیتال باعث کاهش همبستگی‌ها از طریق یک شورت اسکوئیز قابل‌توجه شد. پیش‌بینی تغییر سیاست‌ها، واکنش‌های مشابهی را به دنبال خواهد داشت و روایت طلای دیجیتال بودن بیت کوین را تقویت می‌کند.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که در سناریوی دوم، بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند شروع به جدا کردن مسیر خود از بازار سهام ایالات متحده کند. این واکنش می‌تواند منعکس‌کننده واکنش بازار ارزهای دیجیتال در اواسط سال ۲۰۲۰ باشد که قیمت بیت کوین را به بیش از ۲۰ هزار دلار رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا