مقالاتاخبارترید و ماینینگ

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (26خرداد)

پس از انتشار گزارش های مربوط به سیاست های انقباضی فدرال رزرو، قیمت بیت کوین (BTC) روز چهارشنبه نوسانات زیادی را تجربه کرد به طوری که مدت کمی پس از بیانیه فدرال رزرو تا مرز 20270 دلار سقوط کرد. اما تقریباً یک ساعت بعد به حدود 21444 دلار بازگشت.

این بانک مرکزی در اقدامی نه چندان غیرمنتظره، اعلام کرد که نرخ وجوه فدرال یعنی نرخ بهره ای که موسسات سرمایه گذاری ترازهای نگهداری شده در بانک مرکزی را با آن معامله می کنند را 75 واحد افزایش خواهد داد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که اعضای کمیته بازارهای باز فدرال بر این باور بوده اند که افزایش بی سابقه تورم مستلزم آن است که به جای اینکه شش هفته دیگر برای گردهمایی بعدی FOMC منتظر بمانیم، همین جلسه باید اقدامات لازم اتخاذ شود.

این بالاترین افزایش نرخ بهره از سال 1994 تاکنون است و به نوبه خود فشار تورمی زیاد بر اقتصاد ایالات متحده را نشان می دهد. به این ترتیب، نرخ وجوه فدرال به محدوده 1.5٪ -1.75٪ افزایش خواهد یافت. اعضای کمیته انتظار دارند نرخ بهره معیار در سال جاری به 3.4 درصد و در سال 2023 تا 3.8 درصد افزایش یابد.

بیت کوین پس از این تصمیم بیش از 5 درصد سقوط کرد، اما در جریان کنفرانس مطبوعاتی پاول، وقتی گفت که فدرال رزرو در هر یک از دو جلسه بعدی خود، نرخ بهره را نیم واحد یا سه چهارم یک واحد افزایش خواهد داد، تاحدودی بازگشت و اکنون با رشد 2.62 درصدی در تایم فریم روزانه با قیمت 21881 دلار ترید می شود. ارزش بازار بیت کوین نیز امروز به حدود 417.26 میلیارد دلار می رسد.

با توجه به افزایش همبستگی قیمت بیت کوین با بازار سهام آمریکا، شاهد بودیم که پس از بیانیه فدرال رزرو، ارزش بازار سهام نیز افزایش یافت. شاخص S&P 500 در حدود 2.1 درصد رشد کرد و نزدک 3.3 درصد افزایش یافت.

پس از بیت کوین و بازار سهام، آلتکوین های نیز در 24 ساعت گذشته تاحدودی بهبود یافته اند و تلاش می کنند زیان های متحمل شده را تا حد امکان جبران کنند. اتریوم با 4.40% رشد به 1181 دلار بازگشته است. بایننس کوین بیش از 5 درصد افزایش یافته و با قیمت 225.17 دلار ترید می شود. سایر رمزارزهای بزرگ بازاز نیز همین مسیر را دنبال کرده اند ولی سولانا با 17.70 درصد افزایش برنده امروز 10 ارز برتر بازار به شمار می رود.

در همین حال، طبق اعلام وبسایت ردیابی قیمت CoinGecko، سرمایه گذاران در 48 ساعت گذشته حدود 1.6 میلیارد دلار از بازار استیبل کوین USDT خارج کرده اند و عرضه در گردش آن را به 70.8 میلیارد دلار رسانده اند که کمترین مقدار از اکتبر گذشته (مهر 1400) تاکنون است. به عقیده تحلیلگران، این وضعیت به خاطر دیپگ شدن استیبل کوین USDD و ترس از فروپاشی آن همانند استیبل کوین شبکه ترا ایجاد شده است.

ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز اندکی افزایش را شاهد بوده است اما همچنان زیر 1 تریلیون دلار باقی مانده و برابر 933.860 میلیارد دلار است. سهم بیت کوین از این رقم اکنون 44.5% است.

 

منبع : coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا