مقالاتاخبار

ویتالیک بوترین هم مثل ما است!

موسس اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) ثابت کرده که مثل ما یک موجود فانی است! از نام کاربری توییتری او مشخص است که ویتالیک صاحب یک دامنه ENS با آدرس Vitalik.eth است. این یعنی با جستجوی این آدرس در وبسایت Etherscan می‌توانیم جزئیات تراکنش‌های اخیر او را مشاهده کنیم. این آدرس ENS که تا سال 2032 ثبت شده است، شامل یک کیف پول اتریومی با آدرس

https://etherscan.io/address/0xd8da6bf26964af9d7eed9e03e53415d37aa96045

می‌شود که موجودی کنونی آن حدود 5 میلیون دلار است.

ویتالیک هم مثل ماست!

به گزارش سایت کریپتو اسلیت، کاربر Reddit به نام UnexperiencedIT با بررسی این ولت متوجه شده که ویتالیک از همان پروتکل‌هایی که بسیاری از ما از آن استفاده می‌کنیم، بهره می‌گیرد. به همان اندازه ای که کاربران کریپتویی نسبت به ارز دیجیتال عشق می‌ورزند و برتری آن نسبت به ارز فیات را درک می‌کنند، ما هم کارهایی مشابه با ویتالیک را در خلوت خود انجام می‌دهیم. ما هم قبل از ارسال کل دارایی خود، ابتدا بخش کوچکی از آن را به مقصد ارسال می‌کنیم و بعد از کارمزد تراکنشی که بیشتر از خود مقدار ارسال شده، شکایت می‌کنیم.

حالا با بررسی آدرس ولت ویتالیک هم متوجه شده ایم که مقدار آزمایشی وی 0.1 واحد اتر (ETH) است. به نظر می‌رسد که اولین باری که با یک آدرس جدید کار می‌کند، این کار را انجام می‌دهد. بعد از این آزمایش، همانطور که از سابقه تراکنش‌ها مشخص است، میلیون‌ها دلار دارایی دیجیتال را در شبکه جا به جا می‌کند.

نحوه صحیح کار با کریپتو همین است. دفعه بعدی که خواستید بخشی از دارایی کریپتویی خود را جا به جا کنید، یادتان باشد که حتی پدر اتریوم هم قبل از ارسال کل مبلغ، یک بار آدرس را تست می‌کند. علاوه بر این، اگر برای جا به جایی دارایی از تلفن همراه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که بعد از کپی کردن آدرس مقصد پنجره پاپ آپ به نمایش در می‌آید تا موفقیت فرآیند کپی را تایید کند. این پنجره پاپ آپ در هنگام وارد کردن آدرس هم به نمایش در می‌آید. این قابلیت کوچک بعد از آسیب پذیری اپل در کلیپبورد ایجاد شد. البته بهتر است همیشه با صورت دستی خودتان آدرس را بررسی کنید تا خیالتان راحت باشد.

با اینکه دیدن عادت‌های رایج بوترین در هنگام کار با کریپتو و مشابهت آن با کاربران عادی جالب است ولی یک خصوصیت زیبا و منحصر به فرد این حوزه را هم نشان می‌دهد. شفافیت بالای حوزه کریپتو باعث می‌شود که به راحتی بتوانیم مقدار و دلیل جا به جایی کریپتویی توسط بوترین را ببینیم. به عنوان مثال، یکی از مقاصدی که بوترین به آن اتر ارسال کرده، Gitcoin است که یک پروتکل وب 3 است و این حمایت بوترین از گسترش وب 3 را نشان می‌دهد.

منبع : کریپتو اسلیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا