مقالات

5 بازار NFT که می توانند OPENSEA را در سال 2022 شکست دهند.

مقدمه

OpenSea ممکن است منجر به انفجار شود زیرا حجم معاملات در آن بسیار زیاد است ، اما بسیاری از بازارهای NFT وجود دارند که برای جانشینی آن رقابت می کنند.OpenSea تا حد زیادی محبوب ترین بازاری است که به کاربران امکان می دهد توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را ، خرید، تجارت و فروش کنند.

بیش از 1.4 میلیون کیف پول تا به امروز NFTs را در بازار معامله کرده اند که حجم آن 23.5 میلیارد دلار است. طبق گفته DappRadar، این 5 میلیارد دلار بیشتر از نزدیکترین رقیب است. اما همانقدر که به خاطر موفقیتش مشهور است، OpenSea مشکلات افسانه‌ای نیز داشته است. در سال 2020 شروع شد زیرا بازار NFT به کاربران اجازه می داد NFT ها را به صورت رایگان و بدون تأیید تولید کنند. OpenSea بعداً اعتراف کرد که این منجر به سرقت‌های ادبی، مجموعه‌های جعلی و هرزنامه‌هایی شده است که 80 درصد از NFT‌های تازه تولید شده را تشکیل می‌دهند. در ژانویه امسال، OpenSea 1.8 میلیون دلار را به کاربرانی که به طور تصادفی NFT را به قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن فروختند، بازپرداخت کرد. بلومبرگ کشف کرد که حداقل یک کیف پول با بهره برداری از یک باگ OpenSea و سپس فروش مجدد تنها پنج NFT (سه مورد از آن ها از باشگاه فوق العاده انحصاری (Bored Ape Yacht Club) بیش از 800000 دلار درآمد داشته است. فروش NFT در سال 2021 رونق گرفت و به 25 میلیارد دلار رسید – یک جهش بزرگ از 95 میلیون دلار در سال 2020.

Coinbase NFT

کوین بیس در سال 2012 راه اندازی شد و با بیش از 89 میلیون کاربر ثبت نام شده به یکی از برترین صرافی های رمزنگاری تبدیل شده است. این شرکت در حال راه‌اندازی بازار NFT خود است، و وب‌سایت آن همچنان در ژانویه 2022 به عنوان «به زودی عرضه می‌شود» می‌خواند و در حال حاضر فهرست انتظار 1.1 میلیون نفر را ثبت کرده است – OpenSea کمی بیش از 1 میلیون کاربر فعال دارد. Coinbase NFT همتا به همتا خواهد بود و در ابتدا بر روی شبکه اتریوم ساخته می شود و برنامه هایی برای پشتیبانی از چندین بلاک چین در آینده دارد. Coinbase قبلاً همکاری با مجموعه هایی مانند Lazy Lions و DeadFellaz را اعلام کرده است.

NTF های FTX

بازار FTX برای NFT ها در اکتبر سال گذشته راه اندازی شد، اما با تفاوت های قابل توجهی با Coinbase NFT. بازار NFT همتا به همتا نیست، به این معنی که جمع‌آوران از مالکیت مستقیم دارایی‌های خود صرف نظر می‌کنند، زیرا داده‌های آنها در شبکه FTX آن ثبت و ذخیره می‌شود. همچنین به جای اتریوم، روی بلاک چین سولانا راه اندازی شد. کنترل متمرکز بیشتر روی FTX NFT به این معنی است که پلتفرم مکانیسم های پیشنهادی خود را پیاده سازی می کند. این امر استقلال کمتری می‌دهد اما به FtX NFT اجازه می‌دهد تا ساختار کارمزد کمتری 2% در مقایسه با 2.5% Coinbase دریافت کند.

 

EverGrow Coin NFT Marketplace

EverGrow Coin در حال راه اندازی یک بازار NFT جدید در زنجیره BNB است که یک پروتکل کاملاً جدید – وام NFT را ارائه می دهد. این به صاحبان NFT اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را در ازای وام‌های کریپتو وثیقه بگذارند، که می‌تواند برای ایجاد سود در پروژه‌های مختلف DeFi استفاده شود.

 

وام‌دهی NFT روشی کاملاً جدید را برای جمع‌آوران NFT ارائه می‌کند تا از دارایی‌های خود درآمد منفعلانه ایجاد کنند بدون اینکه واقعاً آنها را بفروشند. از آنجایی که بازار EverGrow Coin NFT نیز در BNB Chain قرار دارد، در مقایسه با بازارهای ساخته شده بر روی اتریوم، هزینه‌های گاز بسیار کاهش یافته است.

 

EverGrow Coin

خود یک توکن بازتابی است که روزانه BUSD به سرمایه گذاران پرداخت می کند و از طریق مالیات 14 درصدی بر تراکنش ها تأمین مالی می شود. تا به امروز، بیش از 35.5 میلیون دلار به دارندگان سکه پرداخت شده است (فقط در سپتامبر سال گذشته راه اندازی شد) و بازار NFT تنها یکی از مجموعه ای از برنامه های کاربردی جدید برای ایجاد جوایز بیشتر برای سرمایه گذاران EverGrow Coin است.

راریبلRarible

با حجم معاملات ماهانه بالاتر از OpenSea شروع به کار کرد، اما در طول رونق NFTها در سال 2021 تلاش کرد اما در حالی که OpenSea از آن زمان خود را گرفتار رسوایی‌ها می‌داند، Rarible به ساخت شرکت‌های  قوی‌تری پرداخته است که آن را به رقیب قوی‌تری در سال 2022 تبدیل می‌کند. Rarible قبلاً یک توکن حاکمیتی – RARI – راه اندازی کرده است که چیزی است که OpenSea هنوز آن را ارائه نکرده است.

Rarible همچنین پشتیبانی از NFT ها را در بلاک چین های Flow و Tezos راه اندازی کرده است و برنامه هایی برای پشتیبانی از Solana و Polygon در آینده نزدیک دارد.   زوراZora یک بازار NFT کمتر شناخته شده است که از نظر حجم معاملات در ۲۵ بازار برتر NFT DappRadar ثبت نام نمی کند. اما پلتفرم «on-chain» بدون مجوز آن خریدهای تاریخی را به خود جلب کرده است – مانند خرید 4 میلیون دلاری PleasrDAO از میم اصلی دوج NFT. هدف مانیفست زورا حذف واسطه ها و انحصاراتی است که معامله گران متوسط ​​را از بازار خارج می کنند. این کار را با عمل به عنوان یک «پروتکل رجیستری رسانه» به جای یک بازار NFT انجام می دهد.

مزایا هزینه‌های صفر برای فهرست‌بندی، خرید یا فروش NFT و آزادی بیشتر هنرمندان برای تعیین قیمت‌های خود و دریافت حق امتیاز از فروش مجدد آثار هنری‌شان است. بدون شک OpenSea برترین بازار NFT از نظر حجم و معاملات تا به امروز باقی مانده است. اما گسترش سریع آن به قیمت امنیت و سهولت استفاده تمام شده است. اگر این پلتفرم خطاهای خود را اصلاح نکند، این می تواند به بازار برتر بعدی NFT در سال 2022 تبدیل شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا