اخباررمزارزمقالات

سقوط بازار رمزارزها به نفع گیمرها تمام شد

سقوط اخیر بازار کریپتو باعث شده که به یک باره کارت‌های گرافیکی با قیمت‌های مقرون ‌به‌ صرفه به بازار عرضه شوند که این موضوع، باعث خوشحالی گیمرها شده است.

وب‌سایت بررسی و اخبار رایانه‌های شخصی Tom’s Hardware روز چهارشنبه گزارش داد که قیمت‌های GPU در ماه می ۱۵ درصد کاهش یافته و بازار شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مشابهی در چند ماه گذشته بوده است.

پردازنده گرافیک (GPU) یک تراشه کامپیوتری تخصصی است که برای تسریع رندرینگ گرافیکی طراحی شده است. پردازنده‌های گرافیکی به دلیل قدرت پردازش تخصصی‌شان، منبعی مورد توجه برای استخراج ارز دیجیتال هستند.

بر اساس این گزارش، یک پردازنده گرافیکی RTX 3080 که زمانی با قیمت هزار دلار فروخته می‌شد، اکنون با قیمت ۶۵۰ دلار در eBay به فروش می‌رسد. این قیمت‌ها نسبت به اکتبر ۲۰۲۰، زمانی که کارت‌های گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 Ti در همه جا موجود نبودند و در eBay به قیمت ۱،۲۲۷ دلار فروخته می‌شدند، تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافته است. البته، عامل دیگری هم در کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی مدل قدیمی‌تر نقش داشته و آن، به بازار آمدن مدل‌های به‌روز‌تر است.
طبق گزارش بلومبرگ، در سال ۲۰۲۱، ماینرهای اتریوم به تنهایی بیش از ۱۵ میلیارد دلار برای کارت‌های گرافیک خرج کردند. تغییر الگوریتم اجماع اتریوم به مدل اثبات سهام، بسیاری از اعضای جامعه را امیدوار کرده که این رمزارز دوستدار محیط زیست شده و تقاضا هم برای کارت‌های گرافیک، کاهش یابد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا