مقالاتاخباررمزارز

پیامدهای فروپاشی لونا در چین، ژاپن و کره جنوبی.

سقوط  لونا و استیبل کوینTerraUSD:

سقوط TerraUSD در 7 می،که پیشتر به آن اشاره کردیم، حتی بیشتر هم شده است. هفته گذشته واکنش‌های قابل‌توجهی به کاهش ارزش استیبل کوین در  به همراه داشت.

یکی از رسانه های دولتی چین، اکونومیک دیلی، نشان داده است که دولت چین ممکن است به دلیل فروپاشی اکوسیستم Terra که باعث شد قیمت این کوین از اوج 120 خود دلاری به 0.00007دلاری برسد، مقررات سخت گیرانه تری را در مورد ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها وضع کند.

برخی از کارشناسان معتقدند ممکن است حتی به معنای ممنوعیت کامل استیبل کوین ها باشد تا مالکیت، انتقال، خرید و فروش دارایی ها را ممنوع کند. آنچه چین برنامه ریزی می کند، ژاپن انجام می دهد – زیرا قانون جدید صدور استیبل کوین ها را به بانک های دارای مجوز، نمایندگی های انتقال پول و شرکت های دارای اعتماد را محدود می کند.

کره جنوبی اولین کشوری که واکنش نشان می دهد.

جای تعجب نیست که کره جنوبی، زادگاه خالق Terra، نیز جزو اولین کشورهایی است که واکنش نشان داده است. در میان نشانه‌هایی مبنی بر اینکه دو کوون، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه‌های Terraform با مشکلات قانونی در کره جنوبی مواجه است، حزب حاکم این کشور راه‌اندازی کمیته دارایی دیجیتال را اعلام کرد که وظیفه آن نظارت بر کریپتو تا ایجاد یک نهاد دولتی دائمی است. این در حالی است که سرویس نظارت مالی کشور خواستار گزارش‌هایی از 157 درگاه پرداخت در مورد هر سرویس مرتبط با ارزهای دیجیتال، برنامه‌های آن برای آینده و افشای دارایی‌های دیجیتال است.

نظر دوکوون خالق لونا

وی در توییتی نوشته که همچنان معتقد است اقتصاد غیرمتمرکز مستحق یک پول غیرمتمرکز است اما حالا که UST اعتماد بسیاری از سرمایه‌‌گذارانش را از دست داده است، نمی‌تواند این نقش را به عهده بگیرد. او اعلام کرده که هیچ یک از توکن‌های لونا و UST خود را در این مدت نفروخته است.

منبع:کوین تلگراف

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا