اخبار

34 درصد از گیمرها می خواهند از کریپتو در متاورس استفاده کنند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که یک‌سوم گیمرها نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتال در متاورس، علاقه‌مند هستند. با این‌ حال، بسیاری نیز بر این باورند که متاورس، تأثیر مثبتی بر صنعت بازی‌های ویدئویی نخواهد داشت. این نظرسنجی که توسط YouGov انجام‌شده، بیش از ۱۰۰۰ گیمر بزرگ‌سال رایانه‌های شخصی، کنسول یا موبایل را هدف قرار داده است.

۳۴ درصد از این افراد، نسبت به انجام تراکنش‌های رمزارزی در درون بازی‌ها و حدود ۴۰ درصد نیز نسبت به بازی‌های درآمدزا (P2E) علاقه نشان داده‌اند. ۱۱ درصد از این افراد گفته‌اند که بیشتر به درآمد این بازی‌ها و ۴۹ درصد نیز گفته‌اند که تنها به خود بازی علاقه دارند. همچنین، ۵۳ درصد نیز گفته‌اند که اگر از شغل خود ارز دیجیتال کسب کنند با رضایت از بازی‌های مجازی استفاده خواهند کرد. در این نظرسنجی، ۱۶ درصد نیز گفته‌اند که تاکنون از توکن‌های NFT‌ استفاده کرده‌اند.

آمار جالب‌توجه این است که ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان تنها با پلتفرم متا آشنا هستند. ۲۷ درصد با Fortnite Epic Games، ۲۱ درصد با Roblox، ۱۵ درصد با The Sandbox و ۱۰ درصد نیز با Pokemon Go Niantic آشنا هستند.

برخی گیمرهای سرسخت، همواره نسبت به اثرات زیست‌محیطی ادغام بازی‌ها با ارز دیجیتال و نیز کاهش کیفیت تجربه بازی انتقاد کرده‌اند. با این‌ حال، به نظر می‌رسد آن‌ها بیشتر نگران پولی شدن بسیاری از ویژگی‌های بازی‌ها هستند. نمونه این منتقدان، مارک ونچرلی، سازنده بازی‌های ویدئویی است که در همایشی در برزیل، ضمن حمله به NFTها از فعالیت‌های به گفته او سوداگرایانه گروه‌های سازمان‌یافته، انتقاد کرد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا