اخباررمزارز

استفاده از ارز Monero در حملات باج افزاری در سال 2021 افزایش یافته.

گزارش جدیدی توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین CipherTrace نقش رو به رشدی را که ارزهای دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی مانند Monero در موج فزاینده باج افزار ایفا می کنند، نشان می دهد.

“روندهای فعلی در باج افزار” به روندهای مشاهده شده در سال 2021 می پردازد. این شرکت فاش کرد که از سال 2020 تا 2021 تقریباً 500 درصد افزایش در حملات باج‌افزار «اخاذی مضاعف» داشته است. این حملات سایبری هستند که در آن عوامل مخرب علاوه بر رمزگذاری، داده‌های حساس قربانی را سرقت می‌کنند.

این گزارش یافته‌های مشابه شرکت تحلیلی Chainalysis را منعکس می‌کند که گزارش داده است که پرداخت‌های رمزنگاری باج‌افزاری به طور کلی از 600 میلیون دلار در این دوره گذشته است.

تحقیقات جدید نشان داد که سال گذشته شاهد افزایش تقاضا برای پرداخت باج در مونرو (XMR) بودیم و مهاجمان برای پرداخت‌های انجام‌شده با بیت کوین (BTC) از 10 تا 20 درصد بودند. حداقل 22 نوع باج افزار ( بیش از 50 مورد) فقط پرداخت های مونرو (XMR) را می پذیرند و حداقل هفت مورد از آنها هر دو BTC و XMR را می پذیرند.

قیمت‌های بالاتر برای BTC به احتمال زیاد توسط باج‌افزار به‌عنوان امتیازی برای مقابله با افزایش ریسک در استفاده از ارز دیجیتال قابل ردیابی آسان تلقی می‌شود.

این گزارش به یک گروه باج‌افزار روسی زبان به نام Everest Group اشاره می‌کند که مدعی شد در اکتبر سال گذشته دولت ایالات متحده را هک کرده است. با توجه به CipherTrace، باج افزار Everest “در حال حاضر در تلاش است تا داده ها را به قیمت 500000 دلار در XMR بفروشد.”

نمونه دیگر گروه روسی DarkSide بود که مسئول حمله به خط لوله استعماری ایالات متحده در ماه مه 2021 بود. این باج می توانست در XMR یا BTC پرداخت شود، اما هزینه برای دومی بیشتر بود.

گروه باج افزار REvil نیز تنها در اوایل سال 2020 از تقاضای بیت کوین به پرداخت مطالبه به XMR روی آورد.

 کریپتو را به خاطر باج افزار سرزنش نکنید

Monero یک ارز دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی است که از ترکیبی از فناوری‌هایی مانند میکسرها، امضاهای حلقه و آدرس‌های مخفی استفاده می‌کند که ارسال و دریافت کیف پول‌ها را مبهم می‌کند. به همین دلیل است که به دارایی اصلی برای کسانی که باج می خواهند تبدیل شده است.

به همین دلیل، مونرو و سایر ارزهای دیجیتال بسیار متمرکز بر حفظ حریم خصوصی مانند Dash (DASH) و Zcash (ZEC) توسط برخی صرافی‌ها در کشورهایی مانند بریتانیا و ژاپن از فهرست خارج شده‌اند.

بلاک چین مونرو در ماه ژوئیه برای تقویت بیشتر خصوصیات ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی خود، به سختی تلاش خواهد کرد.

منبع:cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا