اخبار

هکر ها با استفاده از تورنادو کش 80 میلیون اتریوم را از شبکه رونین جابه جا کردند.

روز جمعه، تورنادو کش اعلام کرد که از قراردادهای اوراکل Chainalysis برای مسدود کردن آدرس های کیف پول تحریم شده توسط اداره کنترل دارایی های خارجی ایالات متحده یا OFAC استفاده می کند.

یکی از کیف پول‌های تحت تحریم اتریوم در کره شمالی که به هک ۶۲۵ میلیون دلاری شبکه رونین مرتبط است، علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده هم‌چنان به پولشویی سرمایه‌های به سرقت رفته از طریق تورنادو کش ادامه می‌دهد.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که وزارت خزانه داری ایالات متحده، گروه جنایتکار سایبری لازاروس کره شمالی را به عنوان عامل سوء استفاده اخیر از پل رونین به ارزش 600 میلیون دلار مرتبط کرد. همانطور که توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Elliptic گفته شده است، هکرها تقریباً 80.3 میلیون دلار اتر (ETH) را از طریق تورنادو کش ارسال کرده اند.

تیم Tornado Cash گفت: “حفظ حریم خصوصی مالی برای حفظ آزادی ما ضروری است؛ با این حال، نباید به قیمت عدم رعایت آنها تمام شود.” Tornado Cash یک ترکیب رمزنگاری محبوب است که برای مخفی کردن مسیر تراکنش ها برای حفظ حریم خصوصی استفاده می شود.

Chainalysis Sanctions Oracle می‌تواند تأیید کند که آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال در فهرست تحریم‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا یا سازمان ملل قرار گرفته باشد.

اما رومن سمنوف یکی از بنیانگذاران Tornado Cash بعداً توضیح داد که این ابزار فقط دسترسی به برنامه غیرمتمرکز یا رابط DApp را مسدود می کند و نه قرارداد هوشمند اساسی. در چندین فعالیت مالی غیرمتمرکز بحث برانگیز آثاری از تورنادو کش وجود دارد. در بهره برداری 375 میلیون دلاری Wormhole در فوریه، هکرها با استفاده از سرمایه های سرقت شده، Tornado Cash را آزمایش کردند.

در همان ماه، تیم LooksRare همچنین تا حدی از Tornado Cash برای نقدینگی بیش از 30 میلیون دلار ارز دیجیتال استفاده کرد. یک حمله فیشینگ اخیر Rare Bears Discord که 800 هزار دلار توکن غیرقابل تعویض (NFT) به دست آورد، همچنین شامل هکرهایی بود که وجوه دزدیده شده را از طریق Tornado Cash قیف می کردند.

منبع:cointelegraph

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا