اخبارترید و ماینینگرمزارز

احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانکی در آمریکا از سوی فدرال رزرو.

انتظار می‌رود مقام‌های مسئول در زمینه تنظیم سیاست‌های پولی آمریکا، چهارشنبه این هفته تصمیم نهایی خود را برای افزایش دوباره نرخ بهره بانکی در این کشور اعلام کنند. بر اساس نظرسنجی‌ای که بلومبرگ از چند اقتصاددان انجام داده است، فدرال رزرو این بار هم نرخ بهره بانکی را ۰.۷۵ واحد درصد افزایش خواهد داد و با این اقدام، نرخ بهره در آمریکا به ۳ تا ۳.۲۵درصد خواهد رسید شایان ذکر است با افزایش نرخ بهره تمایل به سرمایه گذاری کم میشود به همین دلیل بیشتر بازار های مالی در کوتاه مدت شاهد افت خواهند بود.

بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با تورمی که در نتیجه رشد اقتصادی این کشور، بحران در تأمین انرژی و اختلال در فعالیت زنجیره تأمین پس از دوران همه‌گیری کرونا به وجود آمده، طی چند دوره متوالی نرخ بهره بانکی را با سرعت قابل‌توجهی افزایش داده است. در حال حاضر نیز فعالان بازار انتظار دارند نرخ بهره در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۴درصد برسد.

از ابتدای سال جاری میلادی، بیت کوین به افزایش نرخ بهره در آمریکا واکنش نشان داده و درست مانند سهام یک شرکت فعال در حوزه فناوری، با افزایش نگرانی‌ها درباره رشد نرخ بهره در این کشور، تمایل به سقوط نشان داده است.

اعلامیه بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ بهره در این دوره، ساعت ۲۲:۳۰ (به وقت تهران) روز چهارشنبه ۳۰ شهریور منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلستان نیز یک روز پس از آن اقدام به افزایش نرخ بهره کند.

آمریکا قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را جدی‌تر بررسی می‌کند.

شورای نظارت بر ثبات مالی آمریکا که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری این کشور آن را اداره می‌کند، جمعه این هفته برای کارکردن روی گزارش خود درباره شکاف‌های قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال و دیگر خطرات احتمالی مربوط به این دارایی‌ها، نشستی برگزار می‌کند.

این گزارش جدیدترین بخش از چهارچوب نظارتی دولت بایدن برای ارزهای دیجیتال است که اولین تلاش رسمی این کشور برای هماهنگ‌کردن رویکرد دستگاه‌های دولتی در آمریکا، در برخورد با ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

کارگروه بازارهای مالی رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز که یکی دیگر از شوراهای نظارتی تحت‌هدایت خزانه‌داری آمریکاست، پاییز سال گذشته پیشنهاد کرده بود که در صورت ناتوانی کنگره در تصویب قوانین مرتبط با استیبل کوین‌ها، این کار به شورای نظارت بر ثبات مالی آمریکا سپرده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا