ترید و ماینینگاخبار

تسلا با Blockstream و Block Inc برای استخراج بیت کوین با پنل های خورشیدی همکاری میکند.

روز جمعه، شرکت ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال Blockstream and Block Inc (Square سابق) از ساخت یک مرکز استخراج بیت کوین (BTC) با انرژی خورشیدی در تگزاس خبر داد. همانطور که توسط Blockstream گفته شده، سایت استخراج با استفاده از آرایه سلول فتوولتائیک خورشیدی تسلا و مگا پک 12 مگاوات ساعتی با ظرفیت الکتریکی 3.8 مگاوات (MW) تجهیز خواهد شد.

Megapack که توسط Tesla Energy ساخته شده است یک باتری لیتیوم یون قدرتمند است که ذخیره و پشتیبانی انرژی را فراهم می کند. در این زمینه، یکی از پیشروترین شرکت‌های استخراج بیت کوین در فهرست عمومی، Hut 8 Mining، حدود 209 مگاوات ظرفیت استخراج کل قراردادی دارد. هدف از این سرمایه گذاری، بررسی امکان سنجی بهره برداری از معدن بیت کوین انرژی با انتشار صفر است. Blockstream و Block در ژوئن گذشته همکاری خود را در این پروژه آغاز کردند و Block قول سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری برای ساخت آن را داد.

علاوه بر ساخت فیزیکی آن، تیم‌های Blockstream و Block یک داشبورد در دسترس عموم برای گزارش اقتصادی پروژه خواهند ساخت. معیارهای کلیدی شامل توان خروجی، تعداد بیت‌کوین استخراج‌شده، عملکرد ذخیره‌سازی، کل زمان آپدیت، هزینه‌ها و بازگشت سرمایه و غیره خواهد بود. به صورت 24 ساعته از هر مرورگری در دسترس خواهد بود.

در حالی که استخراج بیت‌کوین خورشیدی از نظر تئوری کربن خنثی است، بحث‌های زیادی در مورد عملی بودن آن در جامعه کریپتو وجود دارد. در ژوئن 2021، Braiins، قدیمی‌ترین استخر استخراج بیت‌کوین در جهان، یک تحلیل امکان‌سنجی در مورد استفاده از انرژی خورشیدی برای استخراج بیت‌کوین منتشر کرد و به این نتیجه رسید که حتی با در نظر گرفتن هزینه‌های تقریباً رایگان برق و بازیافت انرژی مازاد در ساعات اوج آفتاب، سودآور نیست. کریستین سپسر، مدیر ارشد بازاریابی Braiins نیز یکی از منتقدان صریح استخراج بیت کوین خورشیدی است و اشاره می کند که استفاده از معیارهای سنتی برای ارزیابی “دوستانه با محیط زیست” آن، متغیرهایی مانند تولید مواد شیمیایی “بی رحمانه” مضر در طول تولید را در نظر نمی گیرد.

منبع:کوین تلگراف

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا