اخبار

نخست وزیر روسیه می گوید که روس ها مجموعاً 130 میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند

نخست وزیر روسیه می گوید که روس ها مجموعاً 130 میلیارد دلار ارز دیجیتال دارندطبق گزارش‌ها، روس‌ها حدود 130 میلیارد دلار ارز دیجیتال در اختیار دارند، اما دولت هنوز قوانین مربوط به کریپتو را تصویب نکرده است.

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که دارایی‌های ارز دیجیتال روس‌ها میلیاردها دلار ارزش دارد، اما دولت هنوز چارچوب نظارتی را برای این صنعت اتخاذ نکرده است. میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه در ارائه گزارش سالانه دولت روسیه در روز پنجشنبه ادعا کرد روس ها مجموعا بیش از 10 تریلیون روبل (130 میلیارد دلار) در ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) دارند.

نخست وزیر منبع این رقم را ذکر نکرد و اشاره کرد که این مبلغ بر اساس «برآوردهای مختلف» است.

ما به خوبی می دانیم که بیش از 10 میلیون جوان داریم که تا کنون کیف پول های رمزنگاری را باز کرده اند و مبالغ قابل توجهی از آنها را انتقال داده اند که بیش از 10 تریلیون روبل است.اگر درست باشد، آخرین تخمین‌ها از ذخایر ارزهای دیجیتال روسیه که توسط میشوستین ذکر شده است، بسیار نزدیک به ذخیره طلای روسیه است که طبق گزارش‌ها تا اواخر مارس 2022 به 140 میلیارد دلار رسیده است. طبق برآوردهای کاخ سفید، ذخایر طلای روسیه حدود 20 درصد از طلای این کشور را تشکیل می‌دهد.

ذخایر کل بانک مرکزی آخرین اعداد از سوی دولت روسیه، ماه‌ها پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی روسیه برنامه‌هایی را برای ارزیابی اندازه دارایی‌های کریپتو محلی در سال گذشته اعلام کرد. بانک مرکزی از آن زمان تنها ارزش تراکنش‌های رمزنگاری سالانه روسیه را حدود 5 میلیارد دلار برآورد کرده است. در اوایل سال جاری، برخی منابع همچنین مجموع دارایی‌های کریپتو روسیه را 214 میلیارد دلار تخمین زدند.

برخی از مدیران بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال مطمئن هستند که رمزارز هیچ استفاده ای برای روس ها به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم ها ندارد. چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات، روز چهارشنبه اعلام کرد که روس ها واقعا نمی توانند برای فرار از تحریم ها از ارز دیجیتال استفاده کنند. به این دلیل که تراکنش های رمزنگاری ناشناس نیستند، او اظهار داشت: «بیشتر تراکنش‌ها باید از طریق یک صرافی متمرکز انجام شوند، هر تراکنش بزرگ با ارزش، زیرا صرافی‌های غیرمتمرکز هنوز نقدینگی کافی ندارند. […] بنابراین این یک تصور اشتباه است که بیت کوین ناشناس است. ویژگی ناشناس بیت کوین بسیار بسیار ضعیف است.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا