مقالاتاخبار

چگونه فناوری بلاک چین اقدامات آب و هوایی را تغییر می دهد.

زمان آن فرا رسیده است که جامعه بلاک چین را با جامعه تغییرات آب و هوا در برخی سرمایه گذاری های مشخص و مقیاس پذیر متحد کنیم.

کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در نوامبر 2021، معروف به COP26، در گلاسکو، اسکاتلند، از جهان خواست متعهد به محدود کردن مشارکت در انتشار کربن باشد.

دستیابی به دنیای صفر خالص در کمتر از 30 سال باعث می شود که بسیاری به فناوری بلاک چین روی بیاورند،  برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) شفافیت، انرژی پاک، بازارهای کربن و تامین مالی آب و هوا را به عنوان حوزه هایی که فناوری بلاک چین می تواند اقدامات آب و هوایی را تسریع کند، شناسایی کرده است.

در اجلاس سران پاریس در سال 2017، دبیرخانه تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد به گروهی از سازمان‌ هاملحق شد تا یک ابتکار جهانی باز به نام «ائتلاف زنجیره آب‌وهوایی» را ایجاد کند که نشان‌دهنده حمایت اولیه آن از بلاک چین برای اقلیم است. در هفته آب و هوا در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، UNEP، انجمن بین المللی برای پیشرفت رویکردهای نوآورانه به چالش های جهانی (IAAI GloCha)، و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا، سهامداران بلاک چین را در گرد هم آوردند. منطقه ای برای شکل دادن به درک مشترکی از پتانسیل این فناوری برای حمایت از کشورهای دارای اقدامات اقلیمی، که با رویداد شبکه Blockchain4Climate دنبال شد. با استناد به این بحث‌ها، چگونگی استفاده از بلاک چین را برای رسیدگی به اقدامات اقلیمی روشن خواهم کرد.

مدیریت شبکه هوشمند فناوری بلاک چین

می‌تواند به بهبود و مدیریت شبکه‌های هوشمند در بازارهای انرژی غیرمتمرکز کمک کند و امکان تجارت برق همتا به همتای قابل اعتماد و شفاف را فراهم کند. Powerledger مصرف کنندگان را قادر می سازد تا برق تجدید پذیر اضافی را مستقیماً با یکدیگر بخرند، بفروشند یا مبادله کنند. بر تسریع انتقال انرژی در کشورهای در حال توسعه و نوظهور تمرکز می‌کند و اعتبارات کربنی و خورشیدی خارج از شبکه و برچسب‌های جغرافیایی و مهر زمانی را ارائه می‌کند که افراد یا شرکت‌ها می‌توانند خریداری کنند.

Electron بریتانیا از قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم برای توسعه یک شبکه هوشمند استفاده می کند که به طور مداوم انرژی را تحویل می دهد.

Grid Singularity یک بازار انرژی غیرمتمرکز و بستر تبادل داده انرژی است. TransActive Grid همچنین یک بازار انرژی مبتنی بر بلاک چین است، اما بر تجارت انرژی محلی همتا به همتای تولید شده در خانه تمرکز دارد. فناوری‌های جدیدی که هزینه‌های ساخت را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند و پذیرش گسترده تلفن‌های همراه در کشورهای در حال توسعه، اتصال پنل‌های خورشیدی به بلاک چین را امکان‌پذیر می‌سازد.

این می‌تواند زندگی شهروندان روستایی خارج از شبکه را متحول کند، و آنها را صاحب فناوری‌های پیشرفته، ساختن محیط خانه سالم‌تر و ایمن‌تر و حمایت از طرح‌های پایداری اضافی کند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا