مقالاتاخبار

پازل مخفی در یک NFT به کلید خصوصی یک کیف پول اتریوم رسید

سرانجام پس از تقریبا یک سال، ۳ نفر با کمک یکدیگر توانستند معمای متعلق به مجموعه NFT می بیتز (Meebits) را حل کنند. شرکت Larva Labs مالک این مجموعه NFT، قبلا کلید خصوصی یکی از آثار گران‌ قیمت این مجموعه را در درون شخصیت‌های خوک می‌بیتز تعبیه کرده بود.

به گزارش کریپتو اسلیت، اندرو بدر (Andrew Badr) به همراه یکی از کاربران توییتر به اسم Apely.eth و شخص سوم ناشناس دیگری با همکاری یکدیگر توانستند پازل شامل کلیدهای خصوصی یکی از آثار مجموعه می‌بیتز (Meebits) به ارزش ۱۰ اتریوم را کدگشایی کنند. راهنمای دستیابی به این کلید خصوصی درون یک اثر هنری دیجیتالی قرار داشت.

اندرو بدر در توییتر به بیان این تجربه پرداخته است. طبق گفته او، این موضوع هنگامی آغاز شد که یک مجموعه‌دار آثار هنری به نام Proof، رویداد NFT دراپ را برای ۲۰ اثر هنری با ماهیت ساخت ناشناس ارائه داد. در این بین، مشخص شد که یکی از این توکن‌ها به اسم جام شماره ۱۱ را لاروا لبز (Larva Labs) ساخته است. شرکت لاروا لبز خالق مجموعه NFT سرشناس می بیتز است.

جام‌ شماره ۱۱ یک اثر هنری ایجادشده بر اساس ریاضیات است. این اثر سریعا به ارزشمندترین اثر هنری در این مجموعه تبدیل شد. در تاریخ ۵ مارس (۱۴ اسفند) یکی از کاربران دیسکورد به اسم iceman متوجه الگوی غیرعادی در نوک جام شماره ۱۱ شد و توجه سایر افراد را نیز به این موضوع جلب کرد.

اندرو بدر پیام این کاربر را مشاهده کرد و متوجه شد که iceman ممکن است نکته‌ای کشف کرده باشد. بنابراین وی کدی نوشت که طی آن، حرف‌های L در این اثر هنری به کدهای باینری ۰ و ۱ تبدیل شوند.

توییت اندرو بدر (Andrew Badr) در مورد گنج مخفی لاروا لبز

حروف L قرار گرفته در بالای اثر جام شماره ۱۱

کلید حل معما لاروا لبز در دستان می‌بیتز

اندرو بدر سپس از شیوه رمزنگاری (ASCII) استفاده کرد که کدهای باینری را به ۱۲۸ کاراکتر انگلیسی تبدیل می‌کند. بدر به پیام زیر دست یافت؛ LL حروف ابتدایی لاروا لبز است.

راز، در شماره‌های خوک‌ها قرار دارد، LL.

SECRET IS IN THE PIG NUMBERS, LL.

وی پس از مقداری بررسی، متوجه شد که این پیام به شخصیت‌های خوک‌ می‌بیتز اشاره می‌کند. بدر از دوست خود Apely.eth کمک گرفت تا گنج مخفی لاروا لبز را کشف کند.

این ۳ نفر خوک‌هایی را پیدا کردند که لباس ورزشی پوشیده بودند و تمام شماره‌های این لباس‌ها را جمع‌آوری کردند. سپس از ابزارهای مختلف رمزنگاری نظیر ASCII و mod2، سزار سایفرز و base32 استفاده کردند تا شماره‌های این لباس‌های ورزشی را تفسیر کنند.

پس از چند روز تلاش در خصوص اینکه آیا شماره‌های لباس‌های ورزشی معنای خاصی می‌دهند یا خیر، این ۳ نفر متوجه شدند اگر می‌بیتزها را بر اساس شماره لباس مرتب کنند، یک رشته ۶۴ عددی به دست می‌آورند که کلید خصوصی یک آدرس اتریوم است! این کلید خصوصی مربوط به کیف پولی حاوی می‌بیت شماره ۲۸۵۸ به ارزش ۱۰ اتر و مقدار ۰.۰۲۵ اتر بود.

در این بین، Apely به کمک بدر پرداخته بود تا این گنج مخفی را کشف کند. وی هم‌چنین اذعان داشت که در توکن‌های NFT آینده لاروا لبز به دنبال یافتن معماهای بیشتری است.

اخیرا لاروا لبز حق مجموعه توکن‌های NFT کریپتوپانکز و می‌بیتز را به رقیب خود، یوگا لبز خالق مجموعه باشگاه قایق‌سواری میمون کسل فروخته است.

منبع : cryptoslate

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا