مقالاتاخبارترید و ماینینگ

وضعیت بازار: ترس سرمایه‌گذاران همچنان مانع رشد بیت کوین است

بیت کوین که روز دوشنبه حوالی ۲۰٬۸۰۰ دلار معامله می‌شد، بخشی از جهش هفت روز اخیر خود را با یک ریزش جزئی از دست داد. بزرگترین ارز دیجیتال بازار همچنان حمایت ۲۰٬۰۰۰ دلاری خود را حفظ کرده است، اما تحلیلگران چندان به ادامه‌داربودن اصلاح صعودی این روزهای قیمت امیدوار نیستند.

به گزارش کوین دسک، سیمون پیترز (Simon Peters)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در کارگزاری ای‌تورو (EToro)، گفته بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر از عوامل منفی زیادی همچون کاهش درآمد کسب‌وکارهای فعال در این حوزه، رشد تورم و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تأثیر گرفته است؛ عوامل مهمی که بازار سهام و دیگر دارای‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار داده‌‌اند.

کاملاً مشخص است که بازار ارزهای دیجیتال هم‌بستگی زیادی با شاخص‌های مربوط به بورس آمریکا، به‌ویژه شاخص‌های متشکل از سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری دارد. کریگ ارلام (Craig Erlam)، تحلیلگر ارشد مجموعه اواندا (Oanda) نیز گفته است ریزش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر بازتابنده احساس منفی سرمایه‌گذاران به تمام دارایی‌های پرریسک است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد ترس سرمایه‌گذاران از وضعیت نابسامان پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius) و همین طور شرکت سرمایه‌گذاری تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) تا حدی کاهش یافته است. هاوارد گرینبرگ (Howard Greenberg)، رئیس مجموعه پراسپر تریدینگ آکادمی (Prosper Trading Academy)، به این موضوع اشاره کرده است که شاخص «ترس و طمع» ارزهای دیجیتال نیز کمی از محدوده ترس شدید فاصله گرفته است.

او می‌گوید:

میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای (SMA ۲۰۰) که اکنون در سطح ۲۲٬۶۵۰ دلار قرار دارد، مقاومت مهمی است که باید قیمت مجدداً به بالای آن رسیده و موقعیت خود را حفظ کند تا بتوانیم شاهد جهش قیمت ارزهای دیجیتال به سطوح بالاتر باشیم.

نمودار قیمت بیت کوین به همراه میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای :

اکنون در یک بازار نزولی به سر می‌بریم و این بازار نزولی احتمالاً ادامه‌دار خواهد بود.

 

منبع : کوین دسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا