مقالاتاخبارترید و ماینینگ

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (25 خرداد)

روز سه‌شنبه با بیشتر شدن احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده بازار، روند نزولی خود را با شدت بیشتری ادامه داد. پس از هشت روز متوالی افت قیمت، بیت کوین پس از سقوط به پایین ترین سطح 30 ماهه خود در حدود 20834.50 دلار، اندکی بهبود یافت اما همچنان در تایم فریم روزانه بیش از 5 درصد کاهش را نشان داده و با قیمت 21205 دلار معامله می شود. ارزش بازار این ارز اکنون معادل 404.56 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 1.55 میلیارد دلار است.

کاهش 15 درصدی قیمت از ابتدای هفته، بزرگترین سقوط شارپی بیت کوین از زمان سقوط ناشی از همه گیری کرونا در 12 مارس 2020 (22 اسفند 98) تاکنون به شمار می رود.

گفتنی است که وال استریت ژورنال در مقاله ای که روز دوشنبه منتشر کرد، به افزایش 75 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه آن در روز چهارشنبه و پشت درهای بسته اشاره کرد. اقتصاددانان گلدمن ساکس نیز 75 واحد افزایش نرخ بهره را برای ماه های ژوئن و جولای (تیر و مرداد) پیش‌بینی می‌کنند و به دنبال آن افزایش 50 واحدی در ماه سپتامبر (شهریور) به اضافه 25 واحد افزایش در ماه نوامبر و دسامبر (مهر و آذر) را در نظر دارند.

محققان Arcane معتقد هستند “سرمایه گذاران باید حداقل طی روزهای آینده برای نوسانات شدید و همبستگی بیشتر بازار سهام و کریپتو آماده شوند.”

در نتیجه این تحولات، شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد 8 رسید که نشان دهنده “ترس شدید” است. با وجود این که بازار برای پنجاه و ششمین ماه متوالی در منطقه ترس شدید قرار دارد، این سطح از مارس 2020 (اسفند 98) تاکنون مشاهده نشده بود.

در این میان، بازار آلتکوین ها نیز همگام با بیت کوین و بازار سهام، روند کاهشی شدید را تجربه می کند. بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی (MS) روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که اخیراً بزرگترین آلتکوین بازار یعنی اتریوم (ETH) عملکرد بسیار پایین تری نسبت به بیت کوین (BTC) داشته است و این درست مانند آن چیزی است که در دوران رکود بازار ارزهای دیجیتال در سال 2018 شاهد بودیم. در حال حاضر، اتریوم با حدود 8.60% کاهش در تایم فریم روزانه، نسبت به رکورد ماه نوامبر خود حدود 75 درصد کاهش یافته و با قیمت 1124 دلار دست به دست می شود.

بایننس کوین با پایین ترین سطح قیمت چند ماه اخیر خود یعنی 213 دلار معامله می شود. کاردانو، ریپل، سولانا، آوالانچ، پولکادات، دوج کوین و شیبا اینو نز همگی عمیقا به منطقه قرمز فرو رفته اند.

بر اساس داده‌های FTX، توکن CEL پلتفرم وام‌دهی سلسیوس هشت برابر شد و از 30 سنت به 2.57 دلار رسید و به 54 سنت بازگشت. به عقیده تحلیلگران، پرایس اکشن این ارز نشان‌دهنده یک فشار کوتاه یا short squeeze بوده است. پس از توقف قابلیت برداشت در این پلتفرم، سوالات زیادی پیرامون سلامت مالی سلسیوس در بازارهای ارزهای دیجیتال مطرح شده است.

در نهایت، ارزش تجمعی بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز به 964.721 میلیارد دلار رسیده و سهم بیت کوین از آن، 42.81% است.

 

منبع : coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا