ترید و ماینینگرمزارز

نظر یک تحلیل گر کف قیمت بیت کوین کجاست؟

حدود یک سال پیش بود که بیت کوین، رکورد تاریخی ۶۹ هزار دلاری خود را ثبت کرد. با این حال، وضعیت بازار کریپتو در ماه‌های بعد شروع به تغییر کرد. بانک‌های مرکزی در تلاش برای مقابله با تورم به وجود آمده، سیاست‌های پولی خود را از چاپ مقادیر بیش از حد ارزهای خود به افزایش نرخ بهره تغییر دادند.

پس از آن، جنگ اوکراین و روسیه و چند عامل کلان اقتصادی دیگر، باعث افت ارزش دارایی‌های پرخطر شدند و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود. فروپاشی تاریخی پروژه ترا و چند ماه بعد، ورشکستگی صرافی FTX نیز شرایط بد موجود را تشدید کرد.
بدترین حالت، هفته گذشته بود که قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر، یعنی به کمتر از ۱۶ هزار دلار سقوط کرد. در حالی که قیمت بیت کوین تقریباً ۸۰ درصد از اوج تاریخی خود کاهش یافته، برخی از برآوردها همچنان نشان می‌دهند که قیمت این ارز دیجیتال ممکن است بیشتر کاهش یابد، شاید تا محدوده چهار رقمی.

در همین راستا، DonAlt ، تحلیلگر محبوب حوزه رمزارز، هشدار می‌دهد که بیت کوین هنوز خطر را پشت سر نگذاشته است. با مقایسه چرخه نزولی فعلی با دو چرخه قبلی، این تحلیلگر می‌گوید که اگر بیت کوین از بازار نزولی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ تقلید کند، ممکن است تا14000 دلار کاهش یابد، یا در صورتی که رویدادهای ۲۰۱۸-۲۰۱۷ دوباره اتفاق بیفتند، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است به ۱۱ هزار دلار برسد.

منبع:کریپتوپتیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا