مقالاتاخبار

نحوه استفاده از Minecraft برای درک Metaverse و Web3.

نحوه استفاده از Minecraft برای درک Metaverse و Web3 مردم می توانند با یادگیری نحوه استفاده از Minecraft، دانش بهتری در مورد Metaverse و Web3 داشته باشند.

متاورس چیست؟

متاورس اصطلاحی است که نیل استفنسون در رمان علمی تخیلی خود در سال 1992 به نام Snow Crash برای توصیف دنیای آنلاین آینده مبتنی بر واقعیت مجازی ابداع کرد. برخی تا آنجا پیش رفته اند که رمان استفنسون را پیش بینی آینده می دانند.

قبل از اینکه بپذیرید که این نگاهی عرفانی به آینده است و قوانین سفر در زمان را احضار می‌کند، اجازه دهید ابتدا بررسی کنیم که متاورس از دریچه چیزی بسیار در دسترس‌تر چیست.

برخلاف اینترنت یا حتی واقعیت مجازی که امروزه آن را می شناسیم، متاورس یک محیط سه بعدی کاملاً غوطه ور خواهد بود که در آن افراد می توانند با یکدیگر و با اشیاء دیجیتال به گونه ای که واقعی هستند تعامل داشته باشند.

متاورس هنوز به طور کامل وجود ندارد. با این حال، برخی از پلتفرم ها قبلاً تجربیاتی نزدیک به آنچه که متاورس خواهد بود ایجاد کرده اند. برای مثال، بازی‌های ویدیویی، مرزهای بازی را از طریق اقتصادهای مجازی و رویدادهای درون‌بازی جابجا کرده‌اند.

به زبان ساده، Metaverse مفهومی از یک جهان سه بعدی آنلاین است که فضاهای مجازی مختلف را تکه تکه می کند. شبیه به تکرار آینده وب، Metaverse کم کم به نتیجه می رسد. هدف این است که کاربران بتوانند در این فضاهای سه بعدی اجتماعی، بازی و حتی کار کنند.

می توان گفت که با تکامل فناوری، ظهور چیزی مانند متاورس اجتناب ناپذیر بود – یک نوع تکامل طبیعی همانطور که همه چیز در مسیر خود حرکت می کرد.

مطالب مرتبط: متاورس مایکروسافت در مقابل متاورس فیس بوک: تفاوت چیست؟

Web3 چیست؟

Web3 نسل سوم شبکه جهانی وب است و به چشم انداز یک وب غیرمتمرکز اشاره دارد. اولین تکرار، یا Web1، بر محتوای ثابت متمرکز بود، در حالی که Web2 محتوای پویا و ویژگی های رسانه های اجتماعی را معرفی کرد.

اکنون، با Web3، تمرکز به سمت وب غیرمتمرکزتر تغییر می کند که در آن کاربران کنترل داده های خود را در دست دارند. Web3 که ابتدا توسط مخترع شبکه جهانی وب، تیم برنرز لی، «وب معنایی» نامیده می‌شد، به سمتی طراحی شده است که وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی را قادر می‌سازد تا اطلاعات را مستقل‌تر و هوشمندانه‌تر پردازش کنند.

از طریق فناوری‌هایی مانند Big Data، یادگیری ماشین و فناوری دفتر کل غیرمتمرکز (DLT)، داده‌ها می‌توانند به روشی هوشمندتر و شبیه انسان پردازش شوند.

چگونه Minecraft یک ابزار مفید برای درک متاورس است؟

Minecraft یک بازی است که به بازیکنان اجازه می دهد در دنیای سه بعدی بسازند و کشف کنند. همچنین یکی از اولین بازی هایی است که اقتصاد مجازی را ارائه می دهد و بازیکنان می توانند اقلام را مبادله کنند. به این ترتیب، Minecraft می تواند برای درک مفهوم متاورس استفاده شود.

از سوی دیگر، Minecraft یک نمونه عالی از متاورس غیرمتمرکز است. در حالی که مایکروسافت مالک این بازی است، هنوز یک پلتفرم باز است که همه می توانند به آن دسترسی داشته باشند و بازی کنند. هیچ شرکتی بازی را کنترل نمی کند یا به بازیکنان دیکته نمی کند که چه کاری می توانند انجام دهند.

Minecraft به خوبی کار می کند زیرا هر متاورس می تواند قوانین تعامل خاص خود را داشته باشد. در Minecraft، هر کسی می‌تواند یک متاورس بسازد، برخلاف قصد فیس‌بوک برای ایجاد یک نسخه یکپارچه از Metaverse. این تمرکززدایی کلید موفقیت Metaverse است، زیرا امکان ایجاد یک محیط دموکراتیک تر و بازتر را فراهم می کند که در آن هر کسی می تواند مشارکت داشته باشد.

علیرغم همه چیزهایی که در مورد Metaverse یک نسخه بسیار پیشرفته از همه چیزهایی که امروزه در وب می دانیم است، Minecraft نگاهی اجمالی به ما می دهد که واقعاً چه چیزی ممکن است باشد.

Minecraft در حین استفاده از فناوری گیم فای – بدون نیاز به واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) یا هولوگرام، فوق‌العاده غوطه‌ور بود. هیاهوی پیرامون متاورز قریب‌الوقوع فرض می‌کند که جهان‌های دیجیتال تنها با دوربین‌های واقعیت مجازی که به سر ما بسته‌اند می‌توانند واقعاً غوطه‌ور شوند. و شاید باد از طریق یک فن نانویی به گوش ما می‌وزد تا بتوانیم نسیم را هنگام قدم زدن در باغ دیجیتال خود احساس کنیم.

با این حال، Minecraft ثابت می‌کند که متاورس‌ها می‌توانند حتی زمانی که از طریق صفحه‌نمایش‌های ساده رایانه قدیمی به آن‌ها دسترسی داشته باشند، غوطه‌ور باشند – بدون نیاز به عینک واقعیت مجازی. اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید، Minecraft می تواند حتی روی تجهیزات بسیار قدیمی اجرا شود.

Minecraft یک هدف منحصر به فرد دارد

افراد به دلایل مختلف Minecraft بازی می کنند. برخی می خواهند خلق کنند، برخی می خواهند کشف کنند و برخی فقط می خواهند اجتماعی شوند. به نوعی، Minecraft به پلتفرمی برای مردم تبدیل شده است تا همه این کارها و موارد دیگر را انجام دهند.

منبع:cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا