ترید و ماینینگرمزارزمقالات

معرفی پلتفرم و ارز دیجیتال هارمونی Harmony

هارمونی Harmony یک بستر بلاکچین است که برای ایجاد و استفاده از برنامه های غیرمتمرکز یا همان DApp ها طراحی شده است. این بستر بلاکچین توکن خود را با نام وان ONE ارائه داده است. تاریخچه بنیانگذاری هارمونی مربوط به سال 2017 می باشد و بنیانگذاری آن توسط افرادی صورت گرفته است که می توانید در ادامه مطالب با آنها آشنا شوید.

هارمونی Harmony چیست؟

همانطور که در مقدمه این مقاله گفته شد، هارمونی پلتفرم ارائه دهنده توکن وان ONE است. این پلتفرم بلاک چینی غیرمتمرکز برای افزایش مقیاس پذیری و تمرکززدایی می باشد. شکل گیری پلتفرم هارمونی به منظور ایجاد بازاری برای توکن های غیر قابل تعویض NFT و توکن های قابل تعویض با هدف تمرکززدایی در مقیاس شکل گرفته است. طبق وب سایت پروژه، انتظار می رود هارمونی قراردادهای متقابل و زیر ساخت های بین زنجیره ای را تا پایان سال 2021 معرفی کند.

به عبارت دیگر هارمونی Harmony یکی از جدیدترین پروژه هایی است که سعی در حل مقیاس پذیری بلاک چین دارد. هارمونی با استفاده از یک رویکرد، در حال توسعه بلاکچین خود است که نه تنها مقیاس پذیر است بلکه قابل اطمینان نیز می باشد و بسیار کارآمد است. در عمل هارمونی بازارهایی را برای استفاده از توکن های قابل تعویض و غیرقابل تعویض ایجاد می کند. هارمونی بعد از راه اندازی شبکه اصلی خود در ژوئن 2019، رشد بسیار خوبی داشته است و از ژوئن 2020 بیش از 1000 نود وجود دارد که به تمرکززدایی شبکه کمک می کنند.

برای دستیابی به اهداف مقیاس پذیری، هارمونی کل مجموعه فناوری را از ابتدا با تمرکز بر بهینه سازی ساخته است. آنها تعدادی از نوآوری های مهم را در پروتکل اجماع، سیستم های داخلی و مهندسی شبکه خود ایجاد کرده اند. با اجرای این نوآوری ها، هارمونی بستری را برای برنامه های غیرمتمرکز DApp فراهم می کند که در بلاکچین های دیگر امکان پذیر نیست.

با توجه به مطالبی که در این قسمت از مقاله گفته شد، وان ONE توکن پلتفرم هارمونی است که در ادامه مطالب با آن به طور کامل آشنا خواهید شد.

پلتفرم هارمونی از توکن وان ONE استفاده می کند که به کاربران این امکان را می دهد در اکوسیستم شرکت کنند و به عنوان مکانیزم پرداخت برای اقدامات مختلف عمل می کند. با استفاده از بلاکچین هارمونی، توسعه دهندگان و مشاغل قادر به ایجاد همسویی در اهداف و مشوق های سهامداران مختلف هستند.

به طور کلی توکن وان ONE در پلتفرم هارمونی برای برقراری سه عملکرد زیر در پروتکل طراحی شده است:

1.توکن وان ONE به عنوان مدل اجماع EPoS استفاده می شود و به دارندگان سهام اجازه می دهد تا پاداش بلوک و کارمزدهای معامله را بدست آورند.

2.توکن وان ONE برای کارمزدهای معاملات، کارمزدهای GAS و کارمزدهای ذخیره سازی پرداخت می شود.

3.این توکن یعنی توکن وان ONE در حاکمیت پروتکل با استفاده از دادن حق رای به دارندگان توکن مورد استفاده قرار می گیرد.

در ژانویه 2020 هارمونی مهاجرت توکن وان ONE را از بلاکچین های اتریوم و بایننس به بلاکچین خود آغاز کرد. این امر برای تحقق برنامه های حاکمیت مشترک و زنجیره ای مورد نیاز بود. در صورت تمایل به مشارکت در استیکینگ، حاکمیت و یا سایر فعالیت های شبکه، کاربران باید توکن های ERC-20 و BEP-2 خود را با توکن های بومی ONE عوض کنند. هارمونی حداکثر 12،600،000،000 توکن دارد. از فوریه 2021، میزان عرضه در بازار در حدود 9،486،327،268 توکن وان است. از کل عرضه توکن های وان ONE 22.4% به فروش اولیه اختصاص داشت. 12.5% دیگر برای فروش Launchpad اختصاص داده شد. تیم بنیانگذار و توسعه دهندگان هارمونی 16.9% از کل عرضه را دریافت کردند. حدود 26.4 درصد از توکن های ONE به توسعه پروتکل اختصاص داشت.

نقش توکن ONE

توکن وان (ONE) یکی از مزایای شبکه ارز دیجیتال هارمونی است و امکان استفاده از آن به عنوان روش پرداخت برای فعالیت‌های مختلفی در شبکه وجود دارد. کاربردهای این توکن در ادامه آورده شده است:

  • در الگوریتم اجماع شبکه هارمونی از توکن ONE برای استیک و فرآیند استیکینگ استفاده می‌شود. در قبال این کار به هولدرها پاداش داده می‌شود و از این طریق آنها انگیزه لازم برای ادامه استیک را به دست می‌آورند و امنیت سیستم را تأمین می‌کنند.
  • امکان پرداخت کارمزدهای مختلف موجود در شبکه همچون کارمزد تراکنش‌ها، کارمزد شبکه و … با توکن (ONE) وجود دارد.
  • افراد دارندۀ توکن‌های ONE به عنوان مدیران شبکه امکان مشارکت در رأی‌گیری‌ها را دارند.

بررسی تاریخچه و بنیانگذاران هارمونی Harmony

از جمله بنیانگذاران هارمونی، Stephan Tse می باشد که مدیرعامل شرکت هارمونی نیز هست. وی دکترای خود را از دانشگاه Pennsylvania دریافت کرده است و متخصص در پروتکل های رمزنگاری می باشد. دکتر تسه در حالی که تحصیلات خود را به پایان می رساند، یک کارآموز در مایکروسافت بود.

در سال 2006 او به عنوان مهندس ارشد در گوگل کار کرد و چهار سال را در این شرکت فعالیت می کرد. در سال 2011 او Spotsetter را تاسیس کرد، که یک موتور جستجوی موفق بود که بعدا اپل آن را خریداری کرد. در سال 2014، دکتر تسه مهندس اصلی اپل شد. وی هارمونی را در سال 2017 تاسیس کرد. تیم موسس هارمونی متشکل از 12 نفر است که هفت نفر از آنها کارمندان سابق گوگل، اپل، مایکروسافت و آمازون هستند.

عملکرد هارمونی  Harmony چگونه است؟

با زحمات فراوانی که برای پروژه‌های بلاک چین جهت ارائه بهترین و مناسب‌ترین خدمات به کلیه کاربران دیفای صورت گرفته است، می‌توان گفت که ارز دیجیتال هارمونی Harmony یکی از پروژه‌های برجسته و بسیار مهم مبتنی بر شبکه معروف بلاک چین است. ارز دیجیتال هارمونی یک پروژه بلاک چین است که به کاربران این توانایی را می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز را تاسیس کنند و این در حالی است که از مناسب‌ترین خدمات قابل همکاری و مقیاس‌پذیر کمک می‌گیرد.

این سرویس توانایی این را دارد تا تحت عنوان یک نوع اکوسیستم غیرمتمرکز که از قضا از رضایت بخشی بالایی برخوردار است، به کاربران خدمت رسانی نماید. این پلتفرم به طور حرفه‌ای با ایجاد راهی جهت به اشتراک گذاشتن داده‌ها با حفظ حریم خصوصی کاربران، توانایی ایجاد دارایی‌های غیرقابل تعویض و بازارهای توکن را دارد.

این پلتفرم در جست‌وجوی برقراری یک سیستم زیرساختی شاردینگ (Sharding) جهت تسریع و تضمین امنیت تراکنش‌های کلیه کاربرانی است که در این شبکه مشغول فعالیت هستند. هارمونی در واقع یکی از جوامع بسیار مهمی است که در شبکه اتریوم، میزبان می‌شود. از این رو، ارائه راه کارهایی برای وقایع پیش رو و چالش‌های مهم که باعث می‌شود تا محدود کننده اتریوم باشند، بسیار جدی و ضروری است.

زیرساخت‌های شاردینگ هارمونی، برای رفع ایراد و چالش‌های مربوط به مقیاس‌پذیری که در شبکه اتریوم هم وجود دارد، معرفی شد. تعدادی از پروژه‌های مهم و کاربردی بلاک چین نیز در جست و جوی مقابله با این موانع هستند. با این وجود اغلب، تاثیرشان بسیار اندک است یا اینکه هیچ تاثیری بر شبکه ندارند. به همین دلیل، ارز دیجیتال هارمونی Harmony این موضوع را به اثبات رسانده است که در مقایسه با سایر رقبای بازار رمز ارزها منحصر به فرد و برجسته است و گزینه‌ای جهت انجام تراکنش‌های فوق سریع و مقیاس پذیر محسوب می‌شود.

اهداف رمز ارز هارمونی HARMONY

یکی از اهدافی که پلتفرم هارمونی بسیار بر روی آن تمرکز دارد افزایش مقیاس پذیری و تمرکززدایی است. در واقع تیم بنیانگذاری هارمونی قصد دارد تا پلتفرمی را ارائه دهد که در این زمینه نسبت به پلتفرم های دیگر بهتر باشد. از دیگر اهدافی که پلتفرم هارمونی دارا می باشد می توان به از بین بردن محدودیت ها برای تبدیل توکن ها به یکدیگر اشاره کرد. به عبارتی این هدف مربوط به مقیاس پذیری است و پلتفرم هارمونی سعی کرده است با ارائه لایه هایی برای اجماع مشکل مقیاس پذیری را حل نماید.

به علاوه هارمونی سعی بر این دارد تا تراکنش های بیشتری را نسبت به پلتفرم های دیگر ارائه دهد. در واقع تحقق این هدف می تواند پلتفرم هارمونی را نسبت به دیگر پلتفرم ها متفاوت نشان دهد.

پلتفرم هارمونی قصد دارد تا با استفاده از یک روش اجماع سرعت و مصرف انرژی را بهبود بخشد. این پلتفرم از پروتکل FBFT استفاده می نماید که برای پردازش تراکنش ها و مقیاس پذیری مورد استفاده قرار گرفته است.

امنیت شبکه هارمونی Harmony چگونه است؟

هارمونی نسخه جدیدی از اجماع اثبات سهام PoS را معرفی می کند. این روش که EPoS نامیده می شود، اجازه می دهد تا همزمان از صدها اعتبار سنج استفاده شود. این روش اجماع مطابق با مفهوم شاردینگ استفاده شده در شبکه هارمونی توسعه یافته است و به امنیت شبکه کمک می کند.

برخلاف مکانیزم های اجماع اثبات کار، EPoS برای زمان پردازش سریعتر و مقیاس پذیری بهتر طراحی شده است. در حالی که PoW به نیروی الکتریکی و محاسباتی زیادی احتیاج دارد، روش های اجماع متقابل به تعداد زیادی از دارندگان ارزش که اعتبارسنج می شوند، متکی است.

آینده ارز دیجیتال وان ONE چگونه است؟

با توجه به اینکه هارمونی Harmony پلتفرم توکن وان ONE است در این قسمت از مقاله می خواهیم بدانیم چه آینده ای در انتظار این رمزارز و پلتفرم آن می باشد. زمانی که هارمونی وارد بازار رمزارزها شد، مورد استقبال افراد زیادی قرار نگرفت. شاید دلیل این استقبال کم در آن زمان ناشناس بودن هارمونی برای سرمایه گذاران بود. این استقبال کم از طرف سرمایه گذاران باعث شد تا این ارز دیجیتال افزایش قیمت چندانی نداشته باشد.

بعدها پلتفرم هارمونی توانست به دلیل اینکه مبتنی بر بلاک چین است رشد چشمگیری داشته باشد و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرد. استفاده از این پلتفرم در صنعت های مختلف می تواند یکی از علت ها برای رشد این ارز دیجیتال در آینده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا