مقالات

قانون یک درصد در ترید چیست؟

قانون یک درصد

قانون یک درصد استراتژی مدیریت ریسک ساده‌ای است. بر‌اساس این استراتژی، سرمایه‌گذار در یک معامله یا سرمایه‌گذاری، روی بیش از ۱درصد از کل سرمایه‌اش ریسک نمی‌کند. بیایید فرض کنیم شما به‌عنوان سرمایه‌گذار ۱۰,۰۰۰ دلار برای سرمایه‌گذاری دارید و می‌خواهید به قانون ۱درصد پایبند باشید.

دو راه ساده برای رعایت این استراتژی وجود دارد:

روش اول خرید ۱۰,۰۰۰ دلار بیت کوین (BTC) و تعیین دستور توقف ضرر یا استاپ‌لاس‌ (Stop-Loss) یا استاپ‌لیمیت (Stop-Limit) برای فروش در قیمت ۹,۹۰۰ دلار است. در این صورت، زیان خود را به ۱درصد از کل سرمایه‌گذاری خود (۱۰۰ دلار) کاهش می‌دهید.

در روش دوم، می‌توانید با دارایی ۱۰هزار‌دلاری‌تان، ۱۰۰ دلار اتر (ETH) را بدون تنظیم دستور توقف ضرر بخرید. بنابراین، اگر قیمت اتریوم زمانی به صفر رسید، شما تنها ۱درصد از کل سرمایه خود را از دست خواهید داد. در‌حقیقت، قانون ۱درصد بر اندازه سرمایه‌گذاری شما تأثیر نمی‌گذارد؛ بلکه روی مقداری اثرگذار خواهد بود که تمایل دارید در سرمایه‌گذاری ریسک کنید.

قانون ۱درصد به‌دلیل نوسان‌های بازار، برای کاربران ارزهای دیجیتال بسیار کارآمد است؛ چرا‌که در این بازار پرنوسان، معامله‌گران به‌راحتی طمع می‌کنند. برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است مقدار زیادی از سرمایه‌شان را در یک پوزیشن معاملاتی بگذارند و با خوش‌بینی بیش‌از‌حد به تغییر روند قیمتی در آینده، متحمل ضررهای سنگینی شوند.

منبع:کوین گپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا