مقالاتاخباررمزارز

آیا اتریوم پس از بروزرسانی، ضدتورمی شده است؟

مقدار اتریوم در گردش از زمان اجرای Merge تا کنون بیش از 5990 عدد اتریوم افزایش یافته که با قیمت‌های فعلی، تقریباً 8 میلیون دلار ارزش دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که Merge تفاوتی در شبکه ایجاد نکرده است. این میزان هنوز بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های مدل اثبات کار (بیش از 112 هزار ETH تا 24 سپتامبر) و همچنین بسیار کمتر از نرخ انتشار فعلی بیت کوین (6.25 بیت کوین در هر 10 دقیقه) است.

در نهایت، صدور اتریوم با توجه به دو متغیر کاهش می‌یابد: یارانه بلاک (block subsidy) و نرخ سوزاندن. با نرخ فعلی استیکینگ (تقریباً 14 میلیون اتریوم)، هر روز حدود 1700 اتریوم به استیک‌کننده‌ها پاداش داده می‌شود. نرخ توکن‎سوزی نیز به مقدار اتریومی که از طریق گس فی سوزانده می‌شود، مربوط است. به طور طبیعی، نرخ توکن‎ سوزی در کنار کارمزدها افزایش می‌یابد، البته زمانی که اتریوم حجم تراکنش بالایی را تجربه می‌کند.

در همین حال، لازم به ذکر است که رویداد Merge انتشار روزانه اتریوم را از 14600 به 1600 اتریوم کاهش داد، یعنی کاهشی نزدیک به 90 درصد. به منظور کاهش تورم اتریوم، تعداد توکن‌هایی که تولید می‌شوند، باید کمتر از میزان توکن‌های سوزانده‌شده توسط شبکه باشد. از یک سو، می‌توان انتظار داشت که با ورود افراد بیشتری به عرصه سرمایه‌گذاری، تورم افزایش یابد.

شبکه اتریوم در حال حاضر تقریباً 4.5٪ APR را به استیک‌کننده‌ها ارائه می‌دهد که بر اساس اتریوم تعیین می‌شود. در همین حال، سرویس‌های استیکینگ مانند Binance.US در حال حاضر تا 6 درصد پاداش‌های استیکینگ را ارائه می‌کنند و این می‌تواند برای خریداران اتریوم بسیار جذاب باشد. همچنین، به نظر می‌رسد که استیکینگ یک بازار نسبتاً دست‌نخورده در اتریوم است. سایر شبکه‌های ارز دیجیتال برتر تقریباً 50٪ از عرضه توکن حاصل از استیک خود را در اختیار دارند، در حالی که این عدد برای اتریوم 14٪ است.

از سوی دیگر، کسانی که انتظار دارند اتریوم به یک شبکه با حجم بالا برای تجارت غیرمتمرکز تبدیل شود، ممکن است انتظار داشته باشند که کارمزد تراکنش‌ها نیز افزایش یابد. مدیر عامل سابق BitMEX این نظریه را مطرح کرده است که این می‌تواند یک حلقه بازخورد صعودی برای دارایی ایجاد نماید.

منبع:کریپتو پتیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا