مقالاتاخبار

متا محصول جدید خود با نام MetaPay را به ثبت رساند

شرکت متا قصد راه‌اندازی سرویسی به نام متا پی (Meta Pay) را دارد. این شرکت به همین منظور درخواست ثبت چند نشان تجاری برای پلتفرم پرداخت و معاملات رمزارزها را ارائه داده است. متا‌ سال گذشته برند تجاری متا‌ پی را به قیمت 60 میلیون دلار از یک بانک آمریکایی خریداری کرده بود.

به گزارش The Block، در این درخواست‌های ثبت تجاری که در تاریخ 13 می (23 اردیبهشت) ارائه شده است، در قسمت توضیحات متا‌ پی عنوان شده است:

سرویس شبکه اجتماعی آنلاین برای سرمایه‌گذاران است که معاملات مالی و تبادل ارزهای دیجیتال، ارزهای مجازی، رمزارزها، دارایی‌های دیجیتالی و بلاکچینی، توکن‌های دیجیتال و توکن‌های کریپتو را امکان‌پذیر می‌سازد.

در درخواست ثبت تجاری از جانب متا آمده است که متا‌ پی علاوه بر انجام معاملات و پرداخت‌ها می‌تواند شامل سرویس‌های سرمایه‌گذاری و وام‌دهی رمزارز نیز باشد.

غول شبکه‌های اجتماعی در ماه دسامبر 2021 دامنه MetaPay.com را به قیمت 60 میلیون دلار از نهادی به نام متابانک مستقر در داکوتای جنوبی خریداری کرده است.

درخواست اخیر ثبت نشان تجاری توسط متا را می‌توان جدیدترین اقدام این شرکت در عرصه کریپتو به شمار آورد. متا در اوایل ماه جاری نیز برنامه‌های خود در خصوص آغاز آزمایش توکن‌های NFT در اینستاگرام را اعلام کرده بود.

متا قبل از متا پی، درخواست ثبت 8 نشان تجاری را برای لوگوی خود ارائه داده بود. متا‌‌ این اقدام را بخشی از حرکت خود به سمت اقتصاد دیجیتالی عنوان کرده بود.

این در حالی است که شرکت متا اعلام کرده بود که ریالیتی لبز (Reality Labs) بخش متمرکز بر متاورس این شرکت در سه ماهه اول سال جاری تقریبا 3 میلیارد دلار ضرر کرده است.

پروژه استیبل کوین این شرکت به اسم دیِم (Diem) نیز در بحبوحه مخالفت شدید قانونگذاران سراسر جهان نتوانست به موفقیتی دست یابد. این پروژه به بانک آمریکایی سیلورگیت فروخته شده است.

 

منبع : The Block

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا