مقالاتاخبار

آغاز جنگ اوکراین و ریزش ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین پس از صحبت‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در تلویزیون این کشور به شدت کاهش یافت. او در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد یک عملیات نظامی ویژه و همه‌جانبه علیه اوکراین طراحی شده است. عملیاتی که به نظر می‌رسد بحران‌های زیادی در دنیای اقتصاد ایجاد کند.

به گزارش سایت دی‌کریپت، اکنون همه نشانه‌ها حاکی از حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین است. امروز گزارش‌هایی از یک انفجار در شهر کیف، پایتخت اوکراین، منتشر شد.

در حال حاضر شهروندان اوکراینی و بسیاری از مردمان کشورهای مختلف نگرانی‌های مهمتری نسبت به قیمت ارزهای دیجیتال دارند. با این حال روسیه نقش مهمی در حوزه تامین انرژی کره زمین دارد و تحولات این کشور بازارهایی جهانی و کریپتو را دچار بحران خواهد کرد.

طبق داده‌های CoinMarketCap، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ درصد کاهش یافته و به ۱.۶ تریلیون دلار رسیده است. اخبار مربوط به شروع جنگ به سرعت تاثیرش را در لیست قیمت صرافی‌ها نشان داد و در کمتر از نیم ساعت، ارزش بیت کوین از 37000 به زیر 35500 دلار سقوط کرد.

 

فقط کریپتوکارنسی تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین قرار نگرفته است. بازارهای سهام ایالات متحده امروز با کاهش 1.38 درصدی شاخص صنعتی داوجونز، همچنان به روند کاهشی ادامه می‌دهد. بازارهای آسیایی که در زمان اعلام خبر جنگ توسط پوتین فعال بودند نیز دچار افت ارزش شدند. شاخص Nikkei حدود ۱ درصد کاهش یافت و شاخص Hang Seng چین هم بیش از ۲ درصد افت قیمت داشت.

جیسون فورمن، اقتصاددان و مشاور سابق باراک اوباما در مصاحبه‌ای گفت:

به جز حوزه انرژی شامل نفت و گاز، روسیه در اقتصاد جهانی بسیار بی‌اهمیت است. این کشور اساساً یک پمپ بنزین بزرگ است.

همزمان با بحران‌های مربوط به تامین کالا و افزایش تورم در سطح جهان، کمبود انرژی نگرانی‌های کسب‌ و کارها و مصرف‌کنندگان را افزایش خواهد داد. اگرچه بیت کوین به عنوان یک دارایی مقاوم در برابر تورم و بحران‌های اقتصادی شناخته می‌شود اما نمی‌توان وابستگی آن را به امور مالی سنتی و بازارهای سهام نادیده گرفت. تغییر قیمت در بازارهای سنتی قطعا سبب نوسان نمودار قیمت بیت کوین خواهد شد.

منبع : وال هالا کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا