مقالاترمزارز

رئیس بانک مرکزی تایوان CBDC بدون بهره را راه اندازی میکند.

چین لانگ یانگ، رئیس بانک مرکزی جمهوری چین (تایوان)، طراحی بدون بهره را برای ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور یا CBDC، پیشنهاد کرد. در توضیح این تصمیم، یانگ گفت که CBDC که در آن سود به سپرده‌های دارایی دیجیتال پرداخت می‌شود، احتمالاً جایگزینی برای سپرده‌های فیات دلاری جدید تایوان (NT$) در بانک‌ها خواهد شد. یانگ توضیح داد: «زمانی که سپرده‌های موجود بانک‌ها کاهش می‌یابد، منجر به افزایش متناظر در هزینه تأمین مالی و در نتیجه افزایش هزینه استقراض برای مصرف‌کنندگان می‌شود».

یانگ همچنین هشدار داد که حتی CBDC های بدون بهره نیز می توانند منجر به “اجرای بانک های دیجیتال” در زمان بی ثباتی مالی شوند و به سرعت به یک بحران نقدینگی برای موسسات مالی تبدیل شوند. اما با این وجود، رئیس بانک مرکزی کشور افزایش تقاضا برای راه حل های پرداخت الکترونیکی را در سال های اخیر تشخیص داد:

«نسبت پرداخت‌های الکترونیکی به عنوان درصدی از کل پرداخت‌ها در تایوان از 40 درصد در سال 2017 به 60 درصد در سه ماهه اول 2022 افزایش یافته است. بنابراین، امکان تقاضای بیشتر در بین مردم برای یک CBDC وجود دارد که یک CBDC ایمن و قابل اعتماد را فراهم می‌کند. بدون کمیسیون، بدون ریسک اعتباری و بدون ریسک نقدینگی راه حل پرداخت دیجیتال.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا