اخباررمزارز

سناتور مکزیک قوانین جدید بیت کوین را وضع می کند.

مکزیک، در حال بررسی وارد کردن بیت کوین به سیستم اقتصادی خود است. این هفته، سناتور ایندیرا کمپس (Indira Kempis)، لایحه‌ای را به مجلس این کشور ارائه کرده است که بر اساس آن، قانون پولی مکزیک به شکلی اصلاح می‌شود که بیت کوین بتواند نقشی اساسی در آن بازی کند.

این لایحه با پیروی از السالوادور، اولین کشور پذیرنده بیت کوین به‌ عنوان ارز قانونی، نشان از پذیرش بیشتر ارز دیجیتال در بین دولت‌ها دارد. لایحه جدید در مکزیک با هدف افزایش سواد مالی شهروندان این کشور ارائه شده است. کشورهای پذیرنده بیت کوین مانند السالوادور معتقد هستند که این اقدام دسترسی مردم به امکانات مالی را که اغلب در این کشورها محدود است، افزایش می‌دهد. به‌ عنوان‌ مثال، ۵۶ درصد جمعیت مکزیک هنوز به حساب بانکی دسترسی ندارند و ۶۸ درصد آنان نیز فاقد سواد مالی هستند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها تصمیمات مالی خود را بر پایه و اساس درستی بنا نکنند.

با وجود همه مشکلات و موانعی که دیگر مقام‌های قانونی در مکزیک و دیگر کشورها بر سر راه قانونی شدن ارزهای دیجیتال قرار داده‌اند، لوایح این‌چنینی با حمایت سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند راه‌حلی برای فائق آمدن بر مشکلات مالی این کشورهای در حال‌ توسعه باشند.

منبع:بیت کوین نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا