مقالاتاخبارترید و ماینینگ

دسیسه‌های پشت پرده برای شورت کردن USDT؛ مدیر ارشد تتر واکنش نشان داد

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مدیر ارشد فناوری شرکت تتر در رشته توییتی به حواشی ایجاد شده پیرامون شورت کردن استیبل کوین تتر (USDT) از طرف برخی از صندوق‌های پوشش ریسک (hedge funds) واکنش نشان داد. او هدف از این کار را ایجاد فاد (FUD) در بازار برای کاهش ارزش USDT و خرید آن در قیمتی پایین‌تر عنوان کرد و به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که این شرکت ذخایر قوی در قبال توکن‌های USDT صادر شده در اختیار دارد.

به گزارش کوین تلگراف، اندکی پس از فروپاشی پروژه ترا و سقوط آزاد استیبل کوین الگوریتمی UST، وال استریت ژورنال دیروز گزارش داد که صندوق‌های پوشش ریسک (hedge funds) به شورت کردن استیبل کوین تتر (USDT) روی آورده‌اند و ارزش این پوزیشن‌های معاملاتی صدها میلیون دلار برآورد می‌شود.

Short Selling یک استراتژی معاملاتی است که در آن معامله‌گرانی که احتمال کاهش ارزش یک دارایی را می‌دهند، آن را قرض گرفته و بلافاصله در بازار آزاد می‌فروشند. در ادامه و با ریزش قیمت، آن دارایی را با قیمتی پایین‌تر می‌خرند و بدهی خود را تسویه می‌کنند و در این میان از تفاوت قیمت ایجاد شده سود می‌برند.

همزمان با این گزارش پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مدیر ارشد فناوری شرکت تتر در رشته توییتی به آن واکنش نشان داد. آردوینو ضمن تایید این گزارش اذعان کرد که هدف این صندوق‌های پوشش ریسک ایجاد ترس و FUD در بازار است تا بتوانند پگ (Peg) یک دلاری این استیبل کوین را از بین ببرند و در قیمت‌های پایین‌تر USDT بخرند و وام‌های خود را تسویه نمایند. او این موضوع را نشات‌گرفته از بدبینی ایجاد شده پس از ماجرای ترا و UST به استیبل کوین‌ها دانست.

توییت مدیر تتر در خصوص ایجاد فاد در مورد USDT

آردوینو در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تکذیب شایعات پیرامون ذخایر پشتوانه استیبل کوین USDT به این موضوع اشاره کرد که در حال همکاری با نهادهای نظارتی و ایجاد شفافیت در این خصوص هستیم. او همچنان افزود که در حال فاصله گرفتن از اوراق تجاری (CP) هستیم به طوری که ارزش CPهای مورد استفاده توسط تتر از ۴۵ میلیارد دلار به ۸.۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است و طی ماه‌های آینده این میزان به صفر خواهد رسید.

آردوینو روز ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) اظهار کرده بود که شرکت تتر، استفاده از اوراق تجاری (CP) و گواهی سپرده (CD) را کاهش داده است و به این کار ادامه خواهد داد.

آردوینو شایعه عدم توانایی تتر در بازخرید USDT را بی‌اساس دانست و اعلام کرد که تتر در مقطعی در عرض ۴۸ ساعت حدود ۷ میلیارد دلار معادل ۱۰٪ از عرضه کل خود را با قیمت ۱ دلار به ازای هر USDT بازخرید کرد که این اتفاق حتی برای موسسات سازمانی و بانکی نیز کار سختی است اما نشان می‌دهد که USDTهای صادر شده پشتوانه دلاری ۱۰۰٪ را دارند.

از اواسط ماه می (خرداد) تاکنون ارزش کل بازار تتر حدود ۲۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

 

منبع : Cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا