مقالاتاخبار

دانشگاه ایالتی آریزونا قصد دارد از برنامه خود برای Metaverse رونمایی کند

بر اساس توییتی که وکیل تجاری، جاش گربن (Josh Gerben)، منتشر کرده، دانشگاه ایالتی آریزونا چندین پرونده مرتبط با متاورس را به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارسال کرده است.

این مؤسسه آموزشی قصد دارد توکن‌های NFT را برای نمادهای رویدادهای تاریخی، آثار هنری مکان های دیدنی که می‌توان در محوطه دانشگاه، بنرها، پرچم های تبلیغی و حتی مدارک دانشگاهی مشاهده کرد، راه‌اندازی کند. علاوه بر این، دانشگاه همچنین می‌خواهد NFT‌هایی را برای ویدیوهای مهم ورزشی و سایر فعالیت‌ها نیز ارائه دهد.

پرونده های اخیر همچنین نشان می دهد که این دانشگاه ایالتی قصد دارد به عنوان ارائه سخنرانی ها، کارگاه ها و جلسات در یک محیط مجازی مبتنی بر وب شرکت کند. جدای از آن، دانشگاه در نظر دارد میزبان رویدادهای ورزشی، کنسرت های موسیقی و نمایشگاه های هنری در متاورس باشد.

واقعیت مجازی به تدریج برای مؤسسات آموزشی جذابتر می‌شود، زیرا این فناوری به ایجاد تجربیات دیجیتالی فراگیرتر کمک می‌کند. با توجه به محبوبیت روزافزون یادگیری از راه دور، دانش آموزان باید جایگزین های مناسبی برای برنامه Zoom پیدا کنند و متاورس ممکن است گزینه جذابی باشد.

ماه گذشته، دانشگاه سائوپائولو برزیل برنامه خود را برای ایجاد یک دفتر مرکزی مجازی در متاورس اعلام کرد که به دانشجویان اجازه می دهد در یک محیط مجازی با هم تعامل داشته باشند. در همین حال، دانشگاه باری آلدو مورو ایتالیا نیز اخیراً ابتکاری را برای ترویج فرهنگ محلی با کمک NFT، متاورس و واقعیت مجازی راه اندازی کرده است.

البته علیرغم تبدیل شدن تدریجی متاورس به بخشی از فرهنگ رایج، هنوز سردرگمی زیادی در مورد معنای جدیدترین کلمه کلیدی فناوری وجود دارد. بطوریکه ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم اخیراً اشاره کرده است که هیچ تعریف منسجمی از متاورس وجود ندارد.

 

منبع : U.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا