مقالات

آیا بلاک چین های مختلف میتوانند باهم کار کنند.

اگرچه فناوری بلاک چین، به طور کلی، شاهد افزایش نرخ پذیرش است، اما مانع دیگری قبل از ورود به بازار انبوه هنوز وجود دارد.

در حال حاضر، چندین بلاک چین در حال کار هستند که هر کدام در حوزه خاص خود برتر هستند و در سایرین با کاستی هایی روبرو هستند. در نتیجه، شبکه‌های بلاک چین اکنون به طور مستقل از یکدیگر بدون تعامل عمل می‌کنند.

استقلال آن‌ها انجام معاملات بین بلاک‌چین‌ها و توسعه‌دهندگان را برای ایجاد راه‌حلی که تمام پتانسیل فناوری بلاک چین را درک می‌کند، دشوار می‌کند. برای پرداختن به این موضوع، بسیاری بر این باورند که یک بلاک چین  تنها راه تضمین پذیرش انبوه خواهد بود، در حالی که دیگران به شدت به پل‌های زنجیره‌ای متقابل برای اتصال اکوسیستم‌های مستقل متکی هستند.

صرف نظر از نتیجه، یک واقعیت صادق است: قابلیت همکاری برای جهانی غیرمتمرکز ضروری است. پروژه Multichain برای مبارزه با این شکاف، پروژه ای است که به عنوان “روتر نهایی” برای وب 3.0 قرار گرفته است. با راه‌حل خود، بلاک‌چین‌ها می‌توانند بدون محدودیت در زنجیره‌های اتریوم مانند، زنجیره‌های لایه ۲ متصل به اتریوم (ETH)، شبکه‌های پاراچین‌ها یا موارد دیگر، با یکدیگر همکاری کنند.

بر این اساس، Multichain قبلاً به یک رهبر در سرعت زنجیره متقابل، امنیت و هزینه در راستای ماموریت خود تبدیل شده است. با این حال، این تیم همچنان فعالانه برای ایجاد زیرساخت Web 3.0 تلاش می کند، تلاشی که در آخرین نسخه محصول v4 آنها، anyCall، مشهود است. AnyCall یک پروتکل پیام زنجیره‌ای عمومی است که کاربران را قادر می‌سازد پیام‌ها و قراردادهای تماس را از زنجیره A به زنجیره B ارسال کنند. در اشاره به این نسخه، یکی از اعضای تیم آنها به اشتراک می‌گذارد، “anyCall یک پیشرفت پیشگامانه در فناوری پل است که می‌تواند متحول شود.

پل های ابتدایی و ویژه برنامه را به یک ابزار هوشمند و تطبیقی ​​تبدیل می کند که می تواند به طور مؤثر بلاک چین های جداگانه را در یک موجودیت واحد متحد کند. از آن زمان این پل در یکپارچگی با Curve، یک استخر نقدینگی مبادله ای که بر روی اتریوم ساخته شده است، استفاده می شود، جایی که anyCall برای استفاده در گیج های زنجیره ای متقابل مستقر می شود. همین عملکرد همچنین در حال گذراندن فرآیند یکپارچه سازی برای صد فاینانس است که رأی گیری سازمان مستقل غیرمتمرکز زنجیره ای (DAO) را ارائه می دهد. قراردادهای تماس از هر زنجیره ای با در نظر گرفتن جزئیات بیشتر anyCall، کاربران با دو عملکرد روبرو خواهند شد، anyCall و anyExec. سپس می‌توان یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) برای ارسال قرارداد از زنجیره A برای دریافت در زنجیره B ایجاد و مستقر کرد.

در نهایت، این بدان معنی است که هر قرارداد هوشمند، اعم از توکن، NFT، دارایی ارز دیجیتال، پیام یا داده می تواند در یک تراکنش ارسال شود. در طول این فرآیند، امنیت توسط شبکه گره های SMPC Multichain تضمین می شود، بنابراین، کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که همه تماس ها توسط همان گره هایی که قبلاً برای ایمن سازی میلیاردها دارایی دیگر استفاده شده اند، ایمن می شوند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا