مقالاتاخبارترید و ماینینگ

توکن‌سوزی اتریوم و آمادگی برای به‌روزرسانی بزرگ!

بلاکچین اتریوم از زمان اجرای طرح EIP-1559 تاکنون، بیش از ۲٫۳۵ میلیون اتریوم (ETH) به ارزش حدودی ۸ میلیارد دلار را سوزانده است.
تقریباً ۲۸۸ روز پیش بود که توسعه‌دهندگان اتریوم، طرح EIP-1559 را پیاده‌سازی کردند – مجموعه قوانینی که الگوریتم مرتبط با کارمزد گس را تغییر داد و بر اساس آن، شبکه اتریوم اکنون کارمزد پایه تراکنش‌ها را می‌سوزاند. ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، این طرح را مهم‌ترین بخش به‌روزرسانی شبکه اتریوم، توصیف کرده است.
طی ۲۴ ساعت گذشته هم، در مجموع ۲،۳۹۶ اتریوم به ارزش ۴٫۶۳ میلیون دلار سوزانده شده است. در این میان، بیشترین نرخ توکن‌سوزی اتریوم مربوط به تاریخ ۱ مِی سال جاری است که در آن روز، حدود ۷۱،۷۱۸ اتریوم به ارزش ۱۳۸٫۷۸ میلیون دلار، سوزانده و برای همیشه از گردش خارج شد.
در این میان، بازار محبوب اوپن‌سی (Opensea) بیشترین اتریوم‌های سوزانده‌ شده را به خود اختصاص داده و پس از آن، نسخه دوم یونی سواپ (Uniswap V2) در جایگاه دوم قرار دارد.
تیم توسعه‌دهنده اتریوم اخیرا اعلام کرده که به‌روزرسانی بزرگ اتریوم و تغییر الگوریتم اجماع آن به مدل اثبات سهام، در ماه آگوست انجام خواهد شد. انتظار می‌رود که با اجرای این به‌روزرسانی، عرضه اتریوم کمتر شده و نرخ انتشار آن، از ۵٫۴ میلیون ETH در سال به حدود ۵۰۰ هزار ETH در سال کاهش یابد.

 

منبع : bitcoin news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا