اخبار

حواشی رمز ارزها و کریپتو در هفته‌ای که گذشت

نیرمالا سیتارامان وزیر دارایی اعلام کرد که کریپتوکارنسی و تنظیم لایحه‌­ی ارز دیجیتال در جلسه موسمی‌ آینده پارلمان برگذار می‌گردد. ما خلاصه­‌ای از تمام اقداماتی را که این هفته در دنیای کریپتوکارنسی‌ها اتفاق افتاده است در این مقاله از رمزارزهایی که قرمز رنگ بودند گرفته تا مسابقات ورزشی محبوبی که با پلتفرم‌های رمز ارزها و کریپتو معامله می‌کنند، برای شما آورده­‌ایم.

لایحه رمز ارزها در هند

وزیر دارایی سیتارامان در میان آزمایش‌ها و گرفتاری‌های زیادی که پیرامون تنظیم رمز ارزها و کریپتو در کشور وجود دارد، اعلام کرد که رمز ارز و تنظیم لایحه رسمی ‌ارز دیجیتال، در جلسه آینده موسمی که قرار است از 19 ژوئیه آغاز شود، در مجلس ارائه می‌شود.

سیتارامان در بیانیه‌های قبلی خود خواستار یک رویکرد کاملاً کالیبره شده در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال شده بود، که هنگام تهیه سند و یادداشت کابینه، از سهام ذینفع قابل توجهی استفاده شده بود. از نظر دولت، این لایحه قصد دارد ” یک چارچوب تسهیل کننده برای ایجاد ارز رسمی‌دیجیتال که توسط بانک ذخیره هند صادر می‌شود، ایجاد نماید. این لایحه همچنین در مورد ممنوع کردن همه رمزارزهای خصوصی در هند است، با این حال، این امکان را برای استثناهای خاص برای ارتقا فناوری اساسی کریپتوکارنسی و کاربردهای آن فراهم می‌کند.”

این لایحه برای بسیاری از کشورها که به سرمایه گذاری و تجارت رمز ارزها روی آورده‌اند، قابل توجه خواهد بود. گزارش Analytics Insight حاکی از آن است که این کشور تا مه 2021 تقریبا 49189 روپیه در فضای رمز ارزها سرمایه گذاری کرده است، که نسبت به 92.3 کرور تا آوریل 2020 رشد 6.660 درصدی داشته است. این پارامتر تعیین کننده برای مبادلات ارزهای رمزنگاری شده مانند CoinBase، که به طور فعال در تلاشند عملیات هند را گسترش دهند، بسیار مهم خواهد بود.

GrayScale Bitcoin Trust برای تخلیه مگا آماده می‌شود

با نزدیک شدن مهلت قفل شدن بزرگترین صندوق بیت کوین در جهان، انتظار می‌رود GrayScale Bitcoin Trust(GTBC) در طی این ماه نزدیک به 40,000 بیت کوین از سهام خود را وارد بازار نماید. علاقه مندان به رمز ارزها منتظر 17 ژوئیه هستند که تقریبا 16000 سهام بیت کوین باز می‌شوند. کارشناسان پیش بینی می‌کنند که سقوط شدید قیمت بیت کوین نزولی باشد، زیرا تقریباً 5 درصد از این صندوق به طور بالقوه می‌تواند طی 2-3 هفته آینده فروخته شود.

برای بعضی از کارگزاران، GTBC به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد، تا در سهام اعتماد که به نوبه خود تعداد زیادی بیت کوین را در اختیار دارند، تجارت کنند. آن را به عنوان یک ETF (صندوق مبادله شده در بورس) تصور کنید، اما برای بیت کوین. از آوریل 2021، GTBC تقریباً 46 درصد کل بیت کوین موجود در شرکت‌های دولتی را در اختیار داشت که 1.4 میلیون BTC است. این شرکت 0.00095 بیت کوین برای هر سهم در اختیار دارد.

بازارهایی با رنگ قرمز

مدتی است که بازارها نزولی شده اند و به نظر می‌رسد این هفته تفاوتی نداشته باشد. بیت کوین که هم اکنون 33 هزار و 358 دلار است، در هفته گذشته تقریبا 4 درصد سقوط کرد. اتریوم بیش از 5 درصد ریزش داشت و تقریباً 2000 دلار داد و ستد کرد. ایلان ماسک Dogecoin را تأیید کرد، با این حال، در طول هفته این رمز ارز 14 درصد سقوط کرد و در حال حاضر 0.2 دلار قیمت دارد. تنها ارز جایگزین با رنگ سبز کوین Binance با قیمت 312 دلار بود که در 7 روز گذشته 14 درصد رشد داشته است.

بیت کوین “پادشاهی” در غل و زنجیر

کلودیو اولیویرا، رئیس گروه Bitcoin Banco مستقر در برزیل، به اتهام کلاهبرداری در حدود 300 میلیون دلار یا 1.5 میلیارد دلار برزیل از طریق یک طرح کریپتوکارنسی دستگیر شده است. این کارگزار برای بازیابی جعلی 700 بیت کوین گمشده در سال 2019 درخواست قضایی کرده بود. اما با افزایش موارد عدم انطباق با سازماندهی مجدد و معاملات نامناسب و متناقض با هزاران مشتری، اختلاس این شرکت آشکار گردید.

NFT‌ها اوج می‌گیرند

در چند وقت اخیر، با بیش از 2.5 میلیارد دلار فروش NFT برای نیمه اول سال 2021 که گزارش شده، توکن‌های غیرقابل انعطاف (NFT) مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فروش بیش از 13 میلیون دلار بیشتر شده و حجم معاملات از دسامبر 2020 تا 25 درصد افزایش یافته است. حراجی‌هایی مانند Sotheby’s و Christie’s نیز بازی رمز ارزها و کریپتو خود را بالا برده اند، سابقا الماس 101.38 قیراط گلابی شکل برای فروش از طریق رمز ارز ارائه گردید.

ارتباط نزدیک کیپتوکارنسی با دنیای ورزش

پلتفرم محبوب ارز رمزنگاری Crypto.com با معاملات اصلی و چند میلیون دلاری با مسابقات کشتی UFC (Ultimate Fighting Championship) و مسابقات بزرگ فرمول 1 معامله کرد. این معامله که تقریباً با 175 میلیون دلار برای UFC و 100 میلیون دلار برای فرمول 1 بسته شده است، به معنای رشد همکاری بین ورزش، رمز ارزها و کریپتو است. هواداران فوتبال در مسابقات قهرمانی یورو 2020 یوفا به سختی تبلیغات WazirX را از دست می‌دادند. در حقیقت، سری 20 رقابت‌های بین هند و سریلانکا در آینده نیز به CoinDCX T20 Cup تغییر نام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا