مقالاتاخبارترید و ماینینگ

بهترین ارزهای دیجیتال برای سهام‌گذاری (استیکینگ) در سال ۲۰۲۲

با تغییر الگوریتم اجماع اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، محبوبیت سهام‌گذاری (staking) ارزهای دیجیتال هم رو به افزایش است. پس از انتقال کامل اتریوم به دنیای بلاک چین‌های مبتنی بر اثبات سهام، این ارز دیجیتال هم به فهرست بلندبالای ارزهایی خواهد پیوست که با سهام‌گذاری کار می‌کنند و موردعلاقه سرمایه‌گذارانی هستند که قصد دارند از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود، درآمد منفعل کسب کنند. سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲ هم یکی از ترندهای دنیای ارزهای دیجیتال است.

در حال حاضر، صرافی‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال بسیاری به کاربران اجازه می‌دهند تا با حداقل هزینه، از منافع سهام‌گذاری بهره‌مند شوند. اکنون، پرسش میلیون دلاری اینجاست که کدام ارز دیجیتال می‌تواند بهترین گزینه برای سهام‌گذاری باشد؟

با توجه به داده‌ها و بررسی‌ هرکدام از این ارزهای دیجیتال که به‌کمک یکی از مقالات وب‌سایت «بیت کوین مارکت‌ ژونال» انجام شده و می‌تواند به شما در یافتن برترین‌ ارزها دیجیتال برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲ کمک کند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

در این مطلب فقط به ۸ رمزارز برتر جهت سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کنیم. اگرچه ده‌ها ارز دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام وجود دارند که بازدهی نسبتاً خوبی دارند، اما بسیاری از این آلت کوین‌ها جدید و پرخطر هستند و ظاهراً هیچ پشتوانه جدی‌ای ندارند.

بنابراین، انتخاب ارزهای دیجیتالی که «تثبیت‌شده‌تر» هستند، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. منظور از تثبیت‌شده‌ها، محبوب‌ترین آنها با بالاترین ارزش بازار و پتانسیل بلندمدت بیشتر هستند.

ما نیز از میان فهرست ۱۰۰ ارز برتر، هشت دارایی دیجیتال پربازده مبتنی بر اثبات سهام را انتخاب کرده‌ایم. علاوه بر معیار سود و شرایط سهام‌گذاری، اعتبار این کوین‌ها هم در گنجاندن آنها در این فهرست نقش داشته است.

اتریوم (ETH)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

اتریوم به‌راحتی می‌تواند در صدر بهترین ارز دیجیتال برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲ جای بگیرد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر ۲۱ میلیارد دلار در استخر سهام‌گذاری اتریوم ۲.۰ قفل کرده‌اند. چنین رکوردی معمولاً وام‌دار اعتمادی است که اتریوم در میان کاربران ارزهای دیجیتال برانگیخته است. این ارز دیجیتال اکوسیستم بسیار بزرگی دارد و علی‌رغم تمام معایبش، به پذیرش گسترده‌ای هم دست یافته است.

با این حال، باید اشاره کنیم که سهام‌گذاری اتریوم در حال حاضر با اندکی ریسک همراه است. این دارایی دیجیتال در مرحله گذار از اثبات کار به اثبات سهام به سر می‌برد و مراحلی از این انتقال هنوز طی نشده است. بنابراین، در نظر داشته باشید که در صورت مشارکت در سهام‌گذاری اتریوم، تا زمانی که شبکه از این تونل گذار به‌سلامت عبور نکند، به اترهای سهام‌گذاری‌شده خود دسترسی نخواهید داشت. گفتنی است عبور از این تونل ممکن است بین ۱ تا ۲ سال طول بکشد.

اگر مقداری اتریوم به‌صورت آفلاین نگهداری می‌کنید و برنامه خاصی برای نقدکردن آن طی چند سال آینده ندارید، ورود به یکی از استخرهای سهام‌گذاری اتریوم می‌تواند گزینه خوبی باشد. در هر صورت، اتریوم یکی از ارزهای دیجیتالی است که بهتر است برای مدتی طولانی نگهداری کنید و فعلاً به فکر نقدکردن آن نباشید.

بایننس کوین (BNB)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است. بایننس کوین به‌دلیل پتانسیل رشدی که دارد، می‌تواند گزینه‌ای بلندمدت و عالی برای سهام‌گذاری محسوب شود. جالب است بدانید که در اکوسیستم دیفای که به‌‌سرعت در حال گسترش است، بایننس کوین حتی از بیت کوین هم طرف‌داران بیشتری دارد.

و از آنجا که این کوین بخش مهمی از اکوسیستم بایننس به شمار می‌رود، به‌طور کلی از افزایش میزان معاملات ارزهای دیجیتال سود خواهد برد.

نرخ سود سالیانه (APR) این کوین هم در مقایسه با همتایان خود در سطح بالاتری قرار دارد که در برخی صرافی‌ها به ۳۰ درصد هم می‌رسد.

حداقل میزان بایننس کوین برای سهام‌گذاری بسیار اندک و فقط ۰.۰۰۰۱ کوین BNB است. این میزان در حال حاضر (۱۶ فروردین) معادل با ۴ سنت یا ۱,۱۳۰ تومان است.

صندوق سرمایه‌گذاری بایننس کوین (BNB Vault) در پلتفرم بایننس می‌تواند انتخاب خوبی برای سهام‌گذاری این کوین باشد. برای سهام‌گذاری توکن BNB، باید ۷ روز دارایی خود را در شبکه قفل کنید.

کاردانو (ADA)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

کاردانو در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد تا بلاک چینی با عملکرد بهتر نسبت به اتریوم باشد. به همین سبب، کاردانو ویژگی‌های مشترک بسیاری با اتریوم دارد، که مهم‌ترین آنها پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است. البته کاردانو این برتری را نسبت به اتریوم دارد که الگوریتم اثبات سهام از ابتدا در این شبکه پیاده‌سازی شده بود.

در طول سال‌ها، کاردانو با ارزش بازاری بیش از ۴۰.۱ میلیارد دلار تبدیل به یکی از پنج دارایی برتر ارز دیجیتال شده است. اگرچه کاردانو در مقایسه با دو ارز بزرگ بیت کوین و اتریوم چندان بزرگ نبوده است، اما علاقه سرمایه‌گذاران بسیاری را در سال ۲۰۲۱ به خود جلب کرد. افزایش شهرت و محبوبیت آدا باعث شد ارزش این آلت کوین در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

میزان سود سالیانه ۶ درصد هم برای این ارز دیجیتال چندان بد نیست و مهم‌تر از آن، سهام‌گذاری آدا به هیچ دوره قفل‌شدنی احتیاج ندارد. به‌عبارت دیگر، اگر در یکی از استخرهای آدا سهام‌گذاری کنید، به‌محض تمایل به برداشت توکن، به دارایی خود دسترسی خواهید داشت.

سولانا (SOL)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

سولانا خود را نسخه‌ای جوان‌تر و کارآمدتر از کاردانو و اتریوم معرفی کرده است و همین مسئله باعث رشد نجومی بهای آن از زمان راه‌اندازی در آوریل ۲۰۲۰ تاکنون شده است.

سولانا اکنون با ارزش بازاری بیش از ۴۳.۲ میلیارد دلار و رشد سالانه بیش از ۲۳۰۰ درصد بین ۱۰ کوین برتر از نظر ارزش بازار جای گرفته است.

این دارایی دیجیتال با اعتبار منحصربه‌فرد «اثبات تاریخ» (Proof of History) و پشتیبانی عالی از قراردادهای هوشمند، دیفای و توکن‌های غیرمثلی (NFT)، توجه جدی توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران سازمانی را به خود جلب کرده است. سولانا هم مانند رقیبش کاردانو، یکی از ارزهای دیجیتالی است که بهتر است حواسمان به آن باشد.

در نهایت، باید سولانا را با نرخ سود سالیانه حدود ۶.۶ درصد در میان فهرست بهترین گزینه‌ها جهت سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲ جای دهیم. همچنین جالب است بدانید که سولانا نیازی به حداقل تعداد کوین برای سهام‌گذاری ندارد و دوره قفل‌شدن دارایی در این شبکه هم نسبتاً کوتاه و فقط پنج روز است.

الگوراند (ALGO)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

الگوراند آلت کوین دیگری است که در بازار پررونق «قاتلان اتریوم» (یا همان رقبای سرسخت اتریوم) سروصدای زیادی به راه انداخته است.

الگوراند تیم توسعه‌دهنده قدرتمندی به رهبری سیلویو میکالی (Silvio Micali)، یکی از اساتید شناخته‌شده دانشگاه MIT آمریکا دارد و از عملکرد قراردادهای هوشمند و پروتکل اجماعی مبتنی بر اثبات سهام بهره می‌برد.

الگوراند نیز مانند سایر همتایان عملکرد قابل‌ملاحظه‌ای را در سال ۲۰۲۱ از خود به جا گذاشت و با افزایش ارزشی ۶۰۰ درصدی نشان داد به‌ خوبی دیده و پذیرفته شده است. علاوه بر این، به‌روزرسانی این آلت کوین در اکتبر ۲۰۲۱ به سمت غیرمتمرکزتر شدن، بر جذابیت آن بیش از پیش افزود.

اگرچه نرخ سود ۴.۷ درصدی الگو چندان زیاد نیست؛ اما قیمت پایین ۸۰ سنتی آن در حال حاضر با توجه به پتانسیل رشد بلندمدتی که دارد، می‌تواند این کوین را مانند آدا و سولانا در فهرست کاندیدهای سهام‌گذاری قرار دهد. علاوه بر این، هیچ دوره حداقلی برای قفل‌کردن دارایی الگو در استخرهای سهام‌گذاری وجود ندارد.

تزوس (XTZ)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

اجازه ندهید ارزش بازار پایین ۳.۳۷ میلیارد دلاری تزوس شما را فریب دهد. این ارز دیجیتال عمر و سابقه‌ای بسیار طولانی‌تر از بسیاری از کوین‌های برتر بازار دارد. با این حال، کشمکش‌های داخلی و بی‌ثباتی پس از عرضه اولیه سکه (ICO) موفق این پروژه در سال ۲۰۱۷ مانع از رشد آن شد.

با تمام این اوصاف تزوس در سال‌های اخیر، آمار و ارقام قدرتمندتری را با افزایش ۱۷۰ درصدی قیمت در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده است. نرخ سود سالیانه حدود ۵.۵ درصد می‌تواند برای شروع سهام‌گذاری کاملاً منطقی به نظر برسد.

علاوه بر این، قیمت فعلی تزوس در بازار ۳.۸ دلار در ازای هر واحد است و هیچ حداقل دوره سهام‌گذاری یا قفل‌شدگی برای سهام‌گذاران تعیین نکرده است. این مزایا در کنار هم می‌توانند تزوس را به یکی از انتخاب‌های بالقوه تازه‌واردان در صنعت سهام‌گذاری تبدیل کنند.

سلو (CELO)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

سلو تمرکز زیادی روی دیفای، گوشی‌های هوشمند و پایداری شبکه دارد. اپلیکیشن پرداخت ولورا (Valora) این پلتفرم که در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی و غیرمتمرکز از طریق تلفن همراه فعالیت می‌کند، مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

همچنین، گفتنی است سلو با پشتوانه مستحکم چندین سرمایه‌گذار برجسته، یک استارت‌آپ مبتنی بر ارزهای دیجیتال با آینده‌ای روشن و هیجان‌انگیز راه‌اندازی کرده است.

با توجه به درصد اندک سهام‌گذاری توکن‌های سلو، این ارز دیجیتال می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲ باشد. سلو سود سالیانه نسبتاً بالای ۱۳ درصدی ارائه می‌دهد و حداقل میزان سهام‌گذاری تعیین نکرده است. علاوه بر این، دوره قفل‌کردن دارایی‌ها برای سهام‌گذاری در این شبکه هم کوتاه و ۳ روزه است.

مینا (MINA)

بهترین ارزها برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲

مینا با حجم کل بلاک چین تنها ۲۲ کیلوبایت، سبک‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. فقط کافی است این میزان را با بلاک چین بیت کوین مقایسه کنید که در حال حاضر ۳۵۰ گیگابایت است و هر روز بر حجم آن افزوده می‌شود.

گرایش به مینیمالیسم (ساده‌گرایی یا کمینه‌گرایی) می‌تواند نویدبخش تراکنش‌های سریع‌تر در دنیای ارزهای دیجیتال باشد؛ حوزه‌ای که دارایی‌های دیجیتال بزرگ‌تر در آن با مشکل مواجه هستند.

مینا که در ابتدای راه‌اندازی با نام پروتکل کودا (Coda Protocol) معرفی شد، در سال ۲۰۲۰ تغییر نام داد و در حال حاضر، سهام‌گذاران خود را از سود سالیانه ۱۱ درصدی بهره‌مند می‌کند. همچنین، این ارز دیجیتال زمان خاصی برای قفل‌کردن دارایی‌ها در نظر نگرفته است.

سخن پایانی

تمرکز اصلی سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال بر ایجاد درآمد از دارایی‌های منفعلی است که اگر وارد چرخه سهام‌گذاری نشوند، ممکن است برای سال‌ها غیرفعال باقی بمانند. در مقاله‌ای که خواندید، سعی کردیم به ۸ مورد از برترین ارزهای دیجیتالی که می‌توانند منبع کسب درآمد منفعل باشند نگاهی داشته باشیم. علاوه بر میزان سود سالیانه و شرایط سهام‌گذاری، اعتبار و جایگاه این کوین‌ها در بازار هم نقش مهمی در فهرست‌کردن آنها در این مطلب داشتند.

در واقع، به‌هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سهام‌گذاری در سال ۲۰۲۲، به‌جای اینکه به‌دنبال بهترین بازده سالیانه باشید، بهتر است مسئله پتانسیل سود حاصل از نگهداری بلندمدت کوین را هم در نظر بگیرید. اگر از دید «هودل» کردن به دارایی موردنظرتان نگاه کنید، احتمالاً کوین‌هایی با ارزش بالا، معتبر و تثبیت‌شده را به ارزهای دیجیتال با سود دورقمی اما با تاریخچه و پشتوانه مبهم ترجیح می‌دهید.

 

منبع : بلک وال کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا