اخبار

بانک ژاپن به دنبال وضع قوانین مشخص بر روی ارز های کریپتو

مقدمه

یک مقام ارشد بانک ژاپن (BOJ) به کشورهای G7 هشدار داد که باید هرچه سریعتر چارچوب مشترکی برای تنظیم ارزهای دیجیتال ایجاد شود.

G7 به گروه هفت اشاره دارد، یک مجمع سیاسی بین دولتی متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده. این بیانیه در واکنش به ادامه درگیری بین روسیه و اوکراین است، زیرا ارزهای دیجیتال و کاربردهای بالقوه آنها برای دور زدن تحریم های اقتصادی تحت نظارت فزاینده قرار می گیرند.

کازوشیگه کامیاما، رئیس بخش سیستم‌های پرداخت  به رویترز گفت:

که استفاده از استیبل کوین‌ها ایجاد یک سیستم تسویه حساب جهانی فردی را بسیار آسان می‌کند، که به نوبه خود، فرار از سیستم‌های پرداخت سنتی و تنظیم‌شده را برای دولت‌های ملی آسان‌تر می‌کند. که از دلار، یورو یا ین برای تسویه حساب استفاده می کنند. کامیاما اضافه کرد که اگر کشورهای G7 بخواهند مقررات ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال را به طور مؤثر هماهنگ کنند، احساس فوریت بسیار مهم است، زیرا مقررات فعلی به طور کامل پذیرش و گسترش روزافزون آنها در سراسر جهان را در نظر نمی گیرد.

کامیاما افزود که این چارچوب نظارتی بر فرآیند طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی ژاپن (CBDC) – همان ین دیجیتال – تأثیر می گذارد. نیاز به تعادل دقیق حریم خصوصی فردی با نگرانی در مورد پولشویی و سایر جرایم یقه سفید وجود دارد. هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ، در نشست فین‌تک FIN/SUM ژاپن در روز سه‌شنبه اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای معرفی CBDC به این زودی ندارد. کورودا توضیح داد که BOJ قصد دارد نقش مورد انتظار پول بانک مرکزی را در زندگی شهروندان ژاپنی به دقت بررسی کند.

مقام سابق BOJ نسبت به استفاده از ین دیجیتال در بخش مالی هشدار داد:

اظهارات کورودا تنها چهار روز پس از آن بیان می‌شود که BOJ اعلام کرد که در حال حرکت به مرحله دوم آزمایش قابلیت حیات یک CBDC در ژاپن است. فاز دوم قرار است در ماه جاری آغاز شود، بنابراین هر گونه مقررات جدیدی که توسط G7 تصمیم گیری شود تا حدودی بر این روند تأثیر خواهد داشت. کورودا گفت که تصمیم در مورد صدور CBDC در ژاپن به احتمال زیاد در سال 2026 بسته به سرعت پذیرش CBDC ها در سایر نقاط جهان خواهد بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا