مقالاتاخبارترید و ماینینگ

باشگاه میمون کسل ایردراپ توکن ApeCoin را آغاز کرد؛ قیمت ایپ کوین (APE) در نوسان

توکن بومی باشگاه قایق‌سواری میمون کسل (BAYC) توکن بومی خود به اسم ایپ کوین را معرفی کرد و این توکن به مدت 90 روز قابل برداشت است. طی این مدت، تمام دارندگان، 10,000 توکن ApeCoin را برداشت می‌کنند.

به گزارش کوین تلگراف، باشگاه قایق‌سواری میمون کسل (BAYC) به طور رسمی توکن کاربردی و نظارتی خود به اسم ایپ کوین (ApeCoin یا همان APE) را معرفی کرد و عملکرد خود را از پروژه‌های تصویر پروفایل (PFP) به حوزه‌های فرهنگی، گیمینگ و بازرگانی در عرصه وب3 گسترش داد.

این توکن توسط DAO ایپ کوین توسعه یافته و عرضه شده است. این DAO یک نهاد مجزا از یوگا لبز (Yuga Labs) است که کمیته شورایی 6 ماهه‌ای شامل الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian)، ایمی وو (Amy Wu)، ماریا بایوا (Maaria Bajwa)، یات سیو (Yat Siu) و دین اشتاینبک (Dean Steinbeck) را بنا نهاده است. وظیفه این کمیته نیز نظارت بر توسعه DAO مذکور است.

حساب رسمی توییتر ایپ کوین روز پنج‌شنبه بیان کرده است که اعضای اکوسیستم BAYC از روز پنج‌شنبه به مدت 90 روز فرصت دارند تا 10,000 توکن را برداشت کنند.

تعدادی از صرافی‌های معروف نظیر بایننس آمریکا، FTX، جمینایو OKX هم‌ اکنون این توکن را فهرست کرده و انجام معاملات عمومی آن را در پلتفرم‌های خود امکان‌پذیر کرده‌اند.

علاوه بر این، سایر افراد نیز از عرضه توکن مشابهی به اسم APECoin.dev از تب‌وتاب بازار سود کسب کرده‌اند. پروژه مذکور با قیمت 0.145 دلار توانسته ارزش بازار بیش از 1.5 میلیارد دلاری را به دست آورد.

کوین مارکت کپ در این خصوص در صفحه اصلی خود هشدار داده است که این توکن با پروژه رسمی BAYC و ایپ کوین ذکر شده ارتباطی ندارد و کاربران نباید با آن تعامل برقرار کنند.

یکی از دارندگان توکن میمون کسل و خبرنگار حوزه NFT در خصوص انتظار جامعه از عرضه این توکن گفته است:

این ایردراپ بدون شک بی‌سابقه است. اما در گذشته نیز شاهد پامپ شدن این ایردراپ‌ها و سپس ناپدید شدن آنها به همراه کاهش تعامل کاربران بوده‌ایم. بدین ترتیب، با توجه به نقش و جایگاه BAYC به عنوان مجموعه شماره 1 در حوزه توکن‌های NFT، معتقدم که شرایط متفاوتی رقم می‌خورد.

وی افزود:

به نظرم شاهد علاقه و وابستگی دارندگان توکن‌های NFT میمون کسل نخواهیم بود. اما به هر ترتیب، این موضوع برای دارندگان و کل عرصه توکن‌های NFT می‌تواند رویداد بزرگی محسوب شود.

به دنبال عرضه این توکن، میانگین قیمت مجموعه BAYC طی 7 روز افزایش چشمگیری داشت و از 76.11 اتر و حجم معاملات 913 اتر در روز جمعه هفته گذشته به میانگین قیمت 110.15 اتر و حجم معاملات 9583 اتر رسیده است.

در همین راستا، کف قیمت نیز شاهد رشد بسیار زیادی بود. اما پس از عرضه ایپ کوین، با ریزش شدیدی مواجه شد و از 108.69 به 78 اتر رسید.

به علاوه، کف قیمت مجموعه‌های باشگاه قایق‌سواری میمون جهش‌یافته و باشگاه لانه میمون کسل (Bored Ape Kennel Club) با نوسان شدیدی همراه بود و به ترتیب به 15.85 و 5.8 اتر رسید.

کاهش قیمت توکن ایپ کوین

توکن ایپ کوین شروع پرنوسانی داشت و قیمت آن از 39.40 به 6.48 دلار رسید. قیمت توکن ایپ کوین دو ساعت پس از عرضه خود با کاهش شدید تقریبا 80٪ مواجه شده است.

این توکن که صبح امروز به دارندگان توکن‌های NFT باشگاه قایق‌سواری میمون کسل ایردراپ داده است، بخشی از کمپین بزرگ ApeDAO محسوب می‌شود، اما دارندگان این توکن پس از دریافت آن به سرعت به فروش آن پرداخته و قیمت آن را با ریزش شدیدی مواجه کرده‌اند.

در حال حاضر توکن ایپ کوین از رکورد قیمت 39.40 دلار به کف قیمت 6.48 دلار رسید اما امروز با رشد 36٪ با قیمت 14.76 دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این توکن نیز 4.25 میلیارد دلار است که آن را در رتبه 33 بازار کریپتو قرار می‌دهد.

نمودار قیمت rarible :

نمودار قیمت توکن ایپ کوین در صرافی یونی‌سواپ :

نمودار قیمت superrare :

نمودارقیمت botto :

ایردراپ صبح امروز 15٪ از کل موجودی توکن مذکور را شامل می‌شود. از موجودی باقی‌مانده این توکن، 47٪ به خزانه DAO و 16٪ به شرکت مادر یوگا لبز, 8٪ به موسسان BAYC و 14٪ دیگر نیز بین شرکت‌کنندگان این عرضه توزیع خواهد شد.

منبع : کوین تلگراف

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا