ترید و ماینینگرمزارز

پیش بینی بیت کوین 16 هزار دلاری !

یکی از دقیق‌ترین شاخص‌های بازار نشان می‌دهد که بیت‌کوین (BTC) قبل از قرار گرفتن در سطح کلان باید پایین‌تر بیاید.

MVRV-Z میزان بالا یا پایین بودن قیمت نقدی بیت کوین را نسبت به آنچه که به عنوان “ارزش منصفانه” نامیده می شود، اندازه گیری می کند.

داده‌های منابعی از جمله شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode نشان می‌دهد که امتیاز MVRV-Z بیت‌کوین تقریباً – اما نه کاملاً – نشان‌دهنده بازگشت قیمت است.

در میان بحث‌های جاری مبنی بر اینکه آیا بیت کوین چه زمانی از پایین‌ترین سطح کلان فعلی خود یعنی 17600 دلار فراتر می‌رود یا نه، ارقام جدید نشان می‌دهند که بازار به راحتی بیشتر سقوط می‌کند.

همانطور که توسط Filbfilb، یکی از بنیانگذاران مجموعه معاملاتی Decentrader اشاره کرد، امتیاز MVRV-Z اکنون در منطقه سبز کلاسیک خود قرار دارد، اما هنوز در نقطه ای نیست که در گذشته با پایین ترین قیمت  همراه بوده است.

از ارزش بازار و داده‌های قیمت واقعی همراه با انحراف استاندارد استفاده می‌کند تا چیزی را ایجاد کند که یکی از کارآمدترین ابزارهای پیش‌بینی بالا و پایین بیت‌کوین است.

این معیار تنها چند بار به زیر منطقه سبز خود رفته است، آخرین مورد در مارس 2020 بوده است، اما فشار نزولی بیشتر باعث عملکرد تکراری خواهد شد.

16000 دلار پایین ترین منطقه حمایتی یت کوین طبق این اندیکاتور است.

شاخص قدرت نسبی بیت کوین یا RSI در حال حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است، که نشانه دیگری از ماهیت فروش بیش از حد بازاری است که اکنون زیر اوج چرخه نصف شدن قبلی خود یعنی نزدیک به 20000 دلار است.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا