مقالاتاخبار

نقد شدید وران بافت بر بیت کوین

وارن بافت، سرمایه گذار میلیاردر، بار دیگر بیت کوین را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت که تمام بیت کوین موجود در جهان را حتی با 25 دلار نیز نمی خرد.

این پیرمرد 91 ساله، با دارایی خالص حدود 124 میلیارد دلار، یک بدبین مشتاق ارزهای دیجیتال است که زمانی بیت کوین را “سم موش” می نامید.

استدلال‌های او اغلب حول محور دارایی‌های دیجیتالی است که هیچ ارزش ملموسی ارائه نمی‌دهند، و جامعه به‌سرعت به این موضوع اشاره می‌کند که تعداد بی‌شماری از موارد استفاده و کاربرد در کریپتو وجود دارد که بافت احتمالاً درباره آن‌ها تحقیق نکرده است.

بافت در نشست سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی در 30 آوریل در مورد کریپتو در رابطه با پذیرش جریان اصلی رو به رشد این بخش اظهار نظر کرد. او خاطرنشان کرد که اگرچه نمی‌داند ارزش بیت‌کوین در حال افزایش است یا خیر، مطمئن است که «هیچ چیزی تولید نمی‌کند».

حالا اگر به من می‌گفتی مالک تمام بیت‌کوین ها در جهان هستی و آن را به قیمت 25 دلار به من پیشنهاد می‌دادی، آن را قبول نمی کردم زیرا با آن چه کار می‌کنم؟ من باید به هر طریقی آن را به شما بفروشم و قرار نیست کار خاصی انجام دهم.

«دارایی ها، برای داشتن ارزش، باید چیزی را به کسی تحویل دهند. و تنها یک ارز وجود دارد که پذیرفته شده است.»

طرفداران معروف رمزارز در آخر هفته نظرات بافت را در توییتر مسخره کردند.

“اینکه وارن بافت فکر می کند ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی ندارند خنده دار است زیرا او هیچ ایده ای درباره ی این موضوع که اتریوم برای استفاده ی 2 ساعتی یک مشتری از نرم افزار 150 میلیون دلار دریافت کرده است ندارد. “

در پاسخ، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و مالک توییتر، گفت:

هاها چه حرفهای عجیبی!

در حالی که مایکل سایلر، مدیر عامل MicroStrategy گفت:

«همه نمی‌توانند درباره بیت کوین صحبت نکنند.»

 

منبع : کوین دسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا