مقالاتاخبارترید و ماینینگ

امکان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو : وضعیت بازار ارزدیجیتال چه خواهد شد؟

به گزارش یو تودی (u.today) انتظار می رود بانک  فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا نرخ بهره کلیدی را در این کشور افزایش دهد. این امر ممکن است بر بازار سهام و ارزهای دیجیتال تأثیر بسزایی بگذارد؛ اما در حالی که برخی از معامله گران جانب احتیاط را رعایت می کنند، برخی دیگر معتقدند که بازار پیش از این، به اندازه کافی اصلاح کرده است و به احتمال زیاد ریزش های بیشتری نخواهیم دید.

سایت سانتیمنت (Santiment) با تعیین تأثیر بالقوه این خبر بر بازار، داده‌های شاخص S&P و ضریب همبستگی (correlation) ارز دیجیتال را با جامعه تریدرها به اشتراک گذاشته است.

بر اساس داده‌های سانتیمنت، در حال حاضر، با توجه به تورم فزاینده آمریکا، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، محتمل ترین اتفاق است؛ زیرا در حال حاضر، اقتصاد ایالات متحده از افزایش شدید تورم و افزایش بی سابقه قیمت ها رنج می برد.

انتظار می رود با اعلام تصمیم فدرال رزرو، نوسانات در بازار ارز دیجیتال و فارکس افزایش قابل توجهی پیدا کند.

فدرال رزور نرخ بهره کلیدی را افزایش می دهد

افزایش نرخ بهره کلیدی امر بسیار محتملی است؛ زیرا فدرال رزرو قبلاً اعلام کرده بود که شهروندان باید منتظر افزایش نرخ بهره در ماه مارس باشند. هر دو بازار ارز دیجیتال و فارکس به این اطلاعیه واکنش نشان دادند و یک اصلاح قابل توجه در این دو بازار به وقوع پیوست.

پیش بینی وضعیت بازار ارز دیجیتال

افزایش نرخ بهره اغلب با خروج وجوه از سرمایه گذاری های پرریسک مانند سهام در بخش‌های بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و بخش‌های مشابه که در سال‌های 2020-2021 با رشد عظیمی مواجه بودند، مرتبط است.

سقوط بازار ارز دیجیتال در ماه مارس، ناشی از تغییر احساسات تریدرها بود: گرایش‌های ریسک‌پذیری در حال تغییر به سمت کاهش ریسک است؛ زیرا سرمایه‌گذاران با انتظار از ریزش بازار، سراغ گزینه‌های باثبات‌تری نسبت به  ارزهای دیجیتال رفتند و بیشتر ترجیح دادند با سپرده گذاری در بانک، از نوسانات ماه مارس بازار ارز دیجیتال در امان بمانند.

و اما از آنجایی که بازار ارز دیجیتال تحت تأثیر خبر اعلام شده از سوی فدرال رزرو، پیشاپیش اصلاح خود را انجام داده است، اکنون انتظار ریزش بیشتر نمی رود. نظر کارشناسان ارز دیجیتال بیشتر بر بهبود ارزهای دیجیتال در پایان ماه مارس و آغاز ماه آوریل استوار است.

توضیحات تکمیلی :

نرخ بهره کلیدی چیست؟

نرخ بهره کلیدی، شاخصی است برای تعیین نرخ وام بانکی و هزینه اعتبار برای وام گیرندگان. دو نرخ بهره کلیدی در ایالات متحده عبارتند از نرخ تنزیل و نرخ وجوه فدرال.

همبستگی ارزهای دیجیتال چیست؟

در ارزهای دیجیتال پرایس اکشن یا رفتار قیمتی بیش از اینکه تابع عوامل فاندامنتال باشد، از عوامل تکنیکال تبعیت می کند. معمولا بازار به طور یکپارچه نزولی یا صعودی می شود و در رفتار ارزها نوعی همبستگی دیده می شود. بیت‌ کوین، به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال و اولین ارز بزرگ از لحاظ ارزش بازار که کل بازار را از لحاظ روانی تحت تسلط خود دارد، بیشترین تأثیر را بر ارزهای دیجیتال می گذارد. به تأثیر متقابل ارزهای دیجیتال بر روی یکدیگر، همبستگی ارزهای دیجیتال گفته می شود.

رابطه تورم و نرخ بهره در سیاست های پولی آمریکا چیست؟

نرخ بهره اهرمی است که فدرال رزو برای کنترل تورم از آن استفاده می کند. در صورت رشد تورم، فدرال رزرو معمولا با افزایش نرخ های بهره، پول را از بازار جذب بانک کرده و با کاهش پول در بازار، تورم را مهار می کند. زمانی که تورم خیلی پایین است، فدرال رزرو معمولا نرخ های بهره را کاهش می دهد تا اقتصاد را به حرکت درآورده و تورم را بالاتر ببرد.

وضعیت بازار ارز دیجیتال در ماه مارس و آوریل چه خواهد بود؟

با توجه به پیش بینی کارشناسان ارز دیجیتال، در پایان ماه مارس و آغاز ماه آوریل، به احتمال زیاد، وضعیت بازار ارز دیجیتال رو به بهبود خواهد گذاشت.

منبع : یو تودی – سانتیمنت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا