مقالاتاخبارترید و ماینینگ

اعتراف ادوارد اسنودن به عضویت در بنیانگذاران زی‌کش

معلوم شد یکی از شش بنیانگذار زی‌کش یا زدکش که با نام مستعار جان دابرتین فعالیت می‌کرد، همان ادوارد اسنودن معروف بوده است.

به گزارش کوین تلگراف، ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و فردی که به خاطر افشاگری‌های‌اش علیه دولت آمریکا و سایر دولت‌های بزرگ بسیار مشهور شده است، نقش مهمی در ایجاد پرایوسی کوین زی‌کش یا زدکش (ZEC) نیز داشته است.

ویدئویی از یک مصاحبه‌ با اسنودن نشان می‌دهد، وی خود را به عنوان یکی از شش فردی معرفی کرده است که بخشی از کلید خصوصی چند امضایی زی کش را برای راه‌اندازی این پروژه در 23 اکتبر 2016 در اختیار داشتند. در این ویدئو، اسنودن اظهار داشت:

«اسم من ادوارد اسنودن است. من در مراسم اصلی زی کش با نام مستعار جان دابرتین شرکت کردم.»

ادوارد اسنودن افشاگری است که روش‌های جاسوسی دولت ایالات متحده را فاش کرد و در سال 2013 مخفی شد.

زی کش یک بلاک چین غیرمتمرکز است که در تراکنش‌های خود از روش اثبات با دانش صفر استفاده می‌کند. تراکنش‌های زی کش (ZEC)، بر خلاف بیت کوین (BTC) که نسبتا شفاف هستند، قابل ردیابی نیستند و نمی‌توان به مقادیر ارسال شده در آن‌ها پی برد.

در مراسم زی کش، اسنودن و پنج نفر دیگر، با ترکیب کلیدهای خصوصی خود، پروژه‌‌ی زی کش را راه‌اندازی کردند. نکته‌ی جالب این بود که هیچ‌کدام از آن‌ها از هویت دیگری باخبر نبودند؛ ناشناس ماندن یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه است.

برای جلوگیری از جعل کوین یا تقلب در تراکنش‌ها، هر یکی از این کلیدها باید از بین می‌رفت.

ادوارد اسنودن در مصاحبه با زی کش مدیا، از اشتیاق خود برای این پروژه و آرزوی خود برای حفظ حریم خصوصی گفت. وی گفت: «مشکل [بیت‌کوین] این است که شما نمی‌توانید تجارت آزاد واقعی داشته باشید مگر این‌که بخواهید به صورت خصوصی تجارت کنید».

«من واقعا خوشحالم که می‌بینم پروژه‌ی زی کش ما را به سمت دنیای ایده‌آل، یعنی یک ارز آزاد که یک ارز خصوصی نیز هست، نزدیک‌تر می‌کند.»

اخبار مربوط به مشارکت اسنودن در این پروژه، تأثیر چندانی بر قیمت این توکن نداشت؛ البته، بر اساس داده‌های کوین تلگراف، قیمت زی کش (ZEC) طی 24 ساعت گذشته 1.7٪ افزایش یافته و این توکن با قیمت 148 دلار معامله می‌شود.

 

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا