اخبار

تلاش هکر کلاه سفید برای بازیابی «میلیون ها» بیت کوین گمشده.

جو گراند، مهندس کامپیوتر و هکر سخت‌افزاری که بسیاری او را به خاطر بازیابی رمزارز ها می‌شناسند.

در یک ویدیوی یوتیوب که روز پنجشنبه منتشر شد، گراند از پورتلند به سیاتل سفر کرد تا به طور بالقوه «میلیون‌ها دلار» بیت‌کوین (BTC) را از تلفن Samsung Galaxy SIII متعلق به لاور، یک اپراتور اتوبوس محلی، بازیابی کند. لاور ابتدا بیت کوین را در جولای 2016  خریداری کرد، به یک نفر در یک کافه پول پرداخت کرد و رمزارز را قبل از قرار دادن آن در یک کیف پول در تلفن ذخیره کرد و  دستگاه را از دست داده است.

پس از یافتن تلفن در سال 2021، لاور نتوانست رمز عبور را به خاطر بیاورد، اما به یاد آورد که در صورت تلاش های نادرست زیاد، گزینه پاک کردن داده ها را تنظیم کند. او و یکی از دوستانش پس از کشف ویدیوهای او در یوتیوب با گراند ارتباط برقرار کردند و به هکر کلاه سفید اجازه دادند چندین تلاش برای ورود به حافظه تلفن و بازیابی رمزارز انجام دهد.

پس از چند تلاش او توانست کلمه عبور را بازیابی کند – لاور کیف پول MyCelium Bitcoin خود را باز کرد و تنها 0.00300861 BTC – به ارزش 105 داخل آن پیدا کردند ،  گراند بعداً توانست تشخیص دهد که اپراتور اتوبوس در سال 2016 400 دلار بیت کوین خریداری کرده است، که بیشتر آن به یک سرویس اختلاط کریپتو به نام BitBlender که در سال 2019 تعطیل شد، رفته است.

لاور گفت: “من کمی گیج هستم.” ما پول در نیاوردیم، اما قطعاً دوستان جدیدی پیدا کردیم.»

بسیاری از کاربران کریپتو در طول سال‌ها از کیف پول خود قفل شده‌اند یا دسترسی به دستگاه‌های فیزیکی دارای بیت کوین را از دست داده‌اند – یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها مرد ولزی است که در سال ۲۰۱۳ یک هارد دیسک حاوی ۷۵۰۰ بیت‌کوین است، بیرون انداخت. با این حال، بسیاری از هکرها و مهندسان متخصص در خدمات بازیابی کریپتو ظاهر شدند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا