مقالاتاخبار

انتقاد بلومبرگ از عدم سود دهی بازی اکسی اینفینیتی

آقای Brustein با مدیران Axie Infinity و یکی از گیمرهایی که وارد این بازی برای کسب درآمد شده و ضررهای پنج رقمی را ثبت کرده، مصاحبه کرده است.

شغل تمام وقت به جای “بازی های واقعی”

خبرگزاری بلومبرگ داستان Alejo Lopez de Armentia، یک مهاجر آرژانتینی را روایت می کند که بازی آکسی اینفینیتی را در بحبوحه رشد GameFi در سه ماهه سوم سال 2021 (سه ماهه دوم 1400) آغاز کرده است.

به گفته آقای آرمنتیا، او 40000 دلار نقدینگی از اکتبر 2021 (مهر 1400) به دارایی ها و آیتم های درون بازی دنیای آکسی اینفینیتی تزریق کرده است. در ابتدا، این استراتژی سودآور بود، چراکه این گیمر 300 الی 400٪ در هفته سود به دست می آورد. آقای آرمنتیا از هر دو راه ممکن در آکسی اینفینیتی درآمد کسب کرد، اما بیشتر از پرورش شخصیت های درون بازی بوده است. با این حال، پس از رسیدن به اوج خود در نوامبر (آذر) 2021، محبوبیت آکسی اینفینیتی شروع به رکود کرد و به همین ترتیب تمام معیارهای اقتصادی آن نیز کاهش یافت.

این کاهش نقص اساسی طراحی توکنومیک آکسی اینفینیتی را تشدید کرد، بطوریکه رمزارز SLP آن که به‌طور پیش فرض تورمی است و تحت فشار فروش شدیدی می باشد که روز به روز نیز افزایش می‌یابد:

“این بازی به گونه‌ای طراحی شده است که راه هایی برای کسب درآمد و خرج کردن SLP در بازی ارائه دهد. هر نشانه ای که در بازی خرج می شود ناپدید می شود. اما درعوض، افرادی که بازی برای کسب درآمد دارند، تمام SLP ها را با فروش آنها در بازارهای کریپتو نقد می کنند، به این معنی که تعداد کل توکن ها در طول زمان افزایش می یابد. و باعث می شود عرضه اضافی قیمت ها را کاهش دهد.

در عین حال، گیم پلی و گرافیک آکسی اینفینیتی بیش از حد ابتدایی باقی مانده است. یکی از خبرنگاران بلومبرگ حتی از گفتن اینکه آن یک “بازی واقعی” است، خودداری کرد.

“می توانستم در مک دونالد کار کنم و بیشتر سود کنم”

با کاهش ارزش بازار رمزارزها در سه ماهه اول سال 2022 (سه ماهه آخر 1400)، مشکلات مربوط به توکنومیکس آکسی اینفینیتی بیشتر و بیشتر خطرناک شد: مردم به طور تهاجمی شروع به برداشت SLP خود کردند و تلاش کردند زیان را کاهش دهند.

تا ماه می (اردیبهشت)، متوسط درآمد آکسی اینفینیتی حدود 0.6 دلار در روز درآمد داشت. آقای آرمنتیا محاسبه کرد که در طول بازی هشت ماهه خود فقط توانسته 5000 دلار درآمد داشته باشد:

“من از ماه آگوست (مرداد) در آن بازی بودم، بنابراین 5000 دلار در این چند ماه چیزی برای افتخار نیست، درست است؟ می توانستم در مک دونالد کار کنم و بیشتر سود کنم.”

 

منبع : یو تودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا