مقالاتاخبار

استراتژی بزرگترین تریدر های تاریخ جهان.

۱- وارن بافت (Warren Buffett)

 

وارن بافت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هلدینگ چندملیتی برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) و معروف به «پیشگوی اوماها» (Oracle of Omaha) است. ارزش دارایی خالص او به بیش از ۱۰۸ میلیارد دلار می‌رسد و به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار و تریدر قرن بیستم شناخته می‌شود. بافت از رویکردی به نام سرمایه‌گذاری ارزشی (Value Investing) بلندمدت استفاده می‌کند. در حقیقت او به دنبال شرکت‌هایی است که کمتر از ارزش واقعی خود در بازار قیمت‌گذاری شده‌اند.

بافت به سرمایه‌گذاری بلندمدت معتقد است و می‌گوید: «دوره نگهداری سرمایه مورد علاقه ما برای همیشه است.» بافت اولین کسی بود که اصطلاحی به نام «خندق اقتصادی» (Economic Moat) را به کار برد. منظور او از خندق، مزیت رقابتی پایدار یک شرکت نسبت به رقبا است که باعث دشوار شدن رقابت برای سایر شرکت‌ها می‌شود.

2- ری دالیو (Ray Dalio)

 

ری دالیو بنیانگذار موسسه مدیریت سرمایه‌گذاری Bridgewater Associates و رییس یکی از بزرگترین صندوق‌های پوشش ریسک و مولف کتاب “Principles” است. این کتاب که در مورد رویکرد مدیریت و فلسفه سرمایه‌گذاری است، مورد استقبال بسیاری از کسب‌وکارها و سرمایه گذاران موفق قرار گرفته است.

دالیو یک مدیر صندوق پوشش ریسک است و به خاطر فلسفه سرمایه‌گذاری «شفافیت رادیکال» و تصمیم‌گیری «مبتنی بر اصول» شهرت دارد. او طرفدار ایجاد فضا و شرایطی است که همه بتوانند به راحتی و آزادانه عقاید و نظرات خود را صادقانه بیان کنند. دالیو معتقد است برای تصمیم‌گیری بهتر در آینده باید مجموعه‌ای از اصول راهبردی ایجاد شود. استراتژی سرمایه‌گذاری او مبتنی بر شناسایی روند اقتصاد کلان، مدیریت ریسک و تنوع‌بخشی به سبد دارایی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا