ترید و ماینینگرمزارزمقالات

معرفی پلتفرم و ارز دیجیتال گالا GALA و کاربردهای آن در بلاک چین

صنعت بازی و سرگرمی از دیرباز جایگاه مهم و تاثیرگذاری در زندگی افراد داشته است. اگر در گذشته از این صنعت بیشتر برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می‌شد، در دنیای امروز گیمینگ به صنعتی گسترده و پول‌ساز تبدیل شده است.

همزمان با پیشرفت فناوری بلاک‌چین و روی کار آمدن و توسعه توکن‌های غیرمثلی (NFT)، این توکن‌ها بدل به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در بازی‌ها شدند.

با روی کار آمدن بازی‌های بلاک‌چینی و محبوبیت روزافزون آنها در میان کاربران، مدل اقتصادی «بازی کن جایزه بگیر (Play to Earn)» و جهان دیجیتال متاورس، نقش بسزایی در پویایی این حوزه و جذب هرچه بیشتر کاربران ایفا کرده است. شرکت توسعه‌دهنده بازی گالا گیمز، یکی دیگر از پروژه‌هایی است که می‌خواهد سهمی از این بازار نو برای خود دست و پا کند.

پروژه گالا گیمز چیست؟

پلتفرم گالا گیمز (Gala Games) یکی از پروژه‌ایی است که سهم بزرگی از این بازار را از آن خود کرده است. گالا گیمز در واقع پلتفرم ساخت بازی‌های بلاک‌چینی بوده و ارز بومی این پلتفرم گالا (GALA) نام دارد.

هدف اصلی گالا گیمز هدایت صنعت گیمینگ به سمت غیر سنتی آن بوده تا گیمرها بتوانند کنترل و مدیریت بازی‌های خودشان را در دست بگیرند. در واقع پروژه گالا گیمز می‌خواهد با دادن مدیریت سرمایه و دارایی درون بازی به کاربران با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین، بازی‌ها را با خلاقیت و تفکر خلاقانه پیوند بزند.

همانطور که می‌دانید از حدود ۶ ماه گذشته، صنعت گیم‌فای (GameFi) که ترکیبی از دو واژه گیمینگ (Gaming) و دیفای (DeFi) یا همان امور مالی غیرمتمرکز است، بخش قابل توجهی از دنیای بلاک‌ چین و رمز ارزها را به خود اختصاص داده است.

ارز دیجیتال گالا GALA چیست؟

پلتفرم گالا گیمز دارای رمز ارز کاربردی محلی خود به نام GALA است. از این توکن به عنوان دارایی دیجیتال اصلی برای خرید آیتم‌ها، پرداخت‌های همتابه‌همتا، پاداش‌ دهی به نودها و موارد دیگر در اکوسیستم گالا استفاده می‌شود. گالا ابتدا با استاندارد ERC20 روی شبکه اتریوم ساخته شده بود، اما پس از مهاجرت خود به بایننس اسمارت چین، به یک توکن BEP20 نیز تبدیل شده است. آدرس قرارداد هوشمند توکن گالا در EtherScan و BSCScan قابل مشاهده است.

کاربران همچنین با اجرای نود گالا امکان مشارکت در اکوسیستم Gala Games را دارند. این امر نیازمند خرید مجوز است و پس از آن، بازیکنان قادر به اجرای نرم‌افزار نود با استفاده از کامپیوتر خانگی و کسب پاداش به صورت رمز ارز GALA و حتی توکن‌های NFT هستند. این مجوز حدود 13,000 اتر، گالا یا بت (BAT) قیمت دارد. کل نودهایی که قادر به مشارکت در این اکوسیستم هستند، به 50,000 واحد محدود است.

گالا گیمز و ارز دیجیتال GALA چگونه کار می‌کنند؟

گالا گیمز چیزی شبیه به پلتفرم‌های توزیع Steam Store یا GOC است که طیف متنوعی از بازی‌ها را منتشر کرده‌اند. با این وجود، برخلاف این فروشگاه‌ها، تمام بازی‌های گالا 100 درصد رایگان بوده و از طریق یک برنامه غیر متمرکز (DApp) روی بلاک چین قابل دسترسی هستند. تا امروز، گالا گیمز در حال کار روی 4 بازی است:

  • Town Star (نسخه بتا منتشر شده است): یک بازی ساخت و توسعه شهرک که امکان رقابت و کسب NFT را برای تمام بازیکنان سراسر جهان فراهم کرده است.
  • Mirandus: یک بازی حماسی نقش‌آفرینی فانتزی ماجراجویی که در آن بازیکنان در مکان‌های مختلف به مبارزه با هیولاها پرداخته و زمین خود را برای کسب درآمد می‌سازند.
  • Spider Tank: اسپایدر تنک یک بازی به سبک MOBA (نبرد آرنا چند نفره) است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از تانک‌های عنکبوتی و جنگ‌افزارهای خود، در نقشه‌های متنوع به مبارزه با دیگران بپردازند.
  • Fortified: یک بازی دفاع از قلعه دو به دو است که بازیکنان با استفاده از انواع دارایی‌های خود به اجرای استراتژی‌های مختلف می‌پردازند.
  • Echoes of Empire: یک بازی استراتژی علمی-تخیلی حماسی که بازیکنان برای کسب منابع کمیاب پخش‌شده در جهان این بازی، به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند.

همچنین یک فروشگاه تمام عیار از توکن‌های NFT وجود دارد که از تمام دارایی‌های درون بازی بازیکنان پشتیبانی می‌کند. این آیتم‌ها به شش کلاس از نظر کمیابی تقسیم شده‌اند: متداول (Common)، غیر متداول (Uncommon)، نایاب (Rare)، حماسی (Epic)، افسانه‌ای (Legendary) و باستانی (Ancient). به لطف ادغام پلتفرم گالا گیمز با CoinPayments، امکان خرید و فروش این توکن‌ها با انواع رمز ارزها مهیا شده است.

بنیان‌گذاران گالا گیمز چه کسانی هستند؟

اریک شیرمیر (Eric Schiermeyer) بنیانگذار و موسس پروژه گالا گیمز و ارز دیجیتال گالا است که این پروژه را در جولای سال ۲۰۱۹ ابداع کرد. وی همچنین هم‌بنیان‌گذار شرکت آمریکایی محبوب بازی‌های موبایل زینگا (Zynga) است.

بازی‌های موردعلاقه وکاربرپسندی چون پوکر (Poker)، جنگ مافیا (Mafia Wars) و فارم‌ویل (Farmville) از جمله محصولات کمپانی زینگا (Zynga) در زمان رهبری شیرمیر است.

اعضای تشکیل‌دهنده تیم گالا گیمز در مجموع متشکل از ۶۰ نفر است. شیرمیر با هدف ایجاد یک شبکه بازی مبتنی بر بلاک‌چین، گالا گیمز را راه اندازی کرد تا بتواند مسئولیت بیشتری را به کاربران در مورد بازی‌هایی که انجام می دهند بدهد.

چه ویژگی هایی گالا Gala را منحصر به فرد ساخته است؟

رمز ارز گالا ابزار مورد استفاده در اکوسیستم گالا گیمز می باشد. گالا گیمز تنها یک بازی نمی باشد و شامل بازی های مختلف بلاکچین است. Town Star یکی از بازی های گالا گیمز است و در آن بازیکنان به اداره شهر می پردازند. به عبارت دیگر آنها مالک شهر می باشند و به خرید و فروش آن می پردازند.

بازی های دیگری نیز توسط گالا گیمز ارائه شده است که می توان به Echoes Of Empire ،Ortified و Mirandus اشاره کرد. کاربران قادر خواهند بود نودهای گالا را به منظور پشتیبانی از گالا اجرا نمایند. با این کار انها به عنوان پاداش توکن های گالا GALA و یا توکن های غیرقابل تعویض NFT دریافت می کنند.

در اکوسیستم گالا از سه الگوریتم استفاده می شود. این الگوریتم ها شامل الگوریتکم اثبات سهام PoS، اثبات ذخیره سازی Proof Of Storage و اثبات کار PoW است. الگوریتم اثبات ذخیره سازی در این اکوسیستم به عنوان یک نود رایگان میزبانی کل بازی ها را فراهم می نماید. اثبات سهام نودهای قابل شارژ می باشند که با استفاده از قراردادهای هوشمند برای بازی های ویژه اجرا خواهند شد. اثبات کار همان Founder Nodes هستند که NFT را از بازی های دیگر دریافت نموده و به نودهای گالا ارائه می دهند.

امنیت شبکه گالا

توکن گالا بر روی شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می‌شود. امنیت شبکه گالا بوسیله نود‌های اختصاصی این شبکه با نام (Founder Nodes) تامین می‌شود. گالا گیمز دارای حداکثر ۵۰،۰۰۰ Founder Nodes برای تأیید تراکنش‌های درون بازی و ایمن‌سازی شبکه است.

این نودها می‌توانند به نوع بازی قابل اجرا بر روی پلتفرم گالا گیمز راه بدهند. خرید حساب کاربری و اجرای آن روی رایانه به معنای اجرای یک نود است. به افرادی که این نودها را اجرا می‌کنند بر اساس سیستم امتیازات، توکن گالا پاداش داده می‌شود. اجرای یک گره برای حداقل شش ساعت در یک چرخه، ۱ امتیاز دارد.

معایب و نقاط ضعف گالا گیمز

  • نقشه راه و وایت پیپر: گالا دارای وایت پیپر یا سفیدنامه خوبی نیست و برای کسب اطلاعات و جزئیات موردنیاز باید به سایت مدیوم (Medium) مراجعه کرد. همچنین، نقشه راه توسعه این اکوسیستم شفاف نبوده و دارای ابهاماتی است.
  • بازی‌های عرضه شده کم؛: از میان ۵ بازی معرفی شده پروژه گالا گیمز تا امروز، تنها ۱ بازی منتشر شده و قابل دسترس کاربران آن است و ۴ بازی دیگر در فاز توسعه قرار دارند.

آینده ارز دیجیتال گالا GALA چگونه است؟

در این قسمت از مقاله می خواهیم با هم بررسی نماییم که آیا رمز ارز گالا GALA یک سرمایه گذاری مناسب به شمار می رود یا خیر؟ به طور کلی عوامل مختلفی می تواند بر آینده قیمت رمز ارزها تاثیر بگذارد. برای مثال میزان قوی بودن پروژه رمز ارز و برخوردار بودن از یک تیم قوی یکی از عوامل می باشد.

هر چه پروژه در راستای اهداف خود حرکت کند، می تواند آینده خوبی را رقم بزند. همانطور که در ابتدای این مقال گفتیم پروژه رمز ارز گالا در نظر دارد تا دنیای بازی را در حوزه بلاکچین گسترش دهد. این امر می تواند به آینده آن کمک نماید. البته ما به شما پیشنهاد می نماییم که قبل از سرمایه گذاری حتما تمامی عوامل تاثیرگذار بر قیمت این رمز ارز را بررسی نمایید و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا