اخبارترید و ماینینگ

خرید مستقیم بیت کوین و سرمایه گذاری در استخراج بیت کوین دو استراتژی سرمایه گذاری «اساساً متفاوت» هستند.

در میان  استخراج بیت کوین (BTC) مانند Hut 8 Mining که سهام این شرکت به پایین ترین حد چند ماهه رسیده است، یکی از مدیران اصلی این صنعت تفاوت های کلیدی بین سرمایه گذاری بیت کوین و سرمایه گذاری در سهام مرتبط با بیت کوین را تشریح کرده است.

بن گانیون، مدیر ارشد ماینینگ شرکت بزرگ استخراج بیت کوین Bitfarms، معتقد است که سرمایه گذاری مستقیم بیت کوین و قرار گرفتن در معرض سهام استخراج بیت کوین، دو استراتژی سرمایه گذاری «اساساً متفاوت» هستند که متناسب با افراد و علایق متفاوت هستند.

گاگنون در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفت: «سرمایه گذاری مستقیم در بیت کوین یک سرمایه گذاری ساده و بلند مدت است که برای اکثریت قریب به اتفاق مردم مناسب است.

طبق داده‌های TradingView، Riot Blockchain، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت‌کوین در جهان، تا به امروز شاهد کاهش 45 درصدی سهام خود بوده است و در زمان نگارش این مقاله در طول معاملات قبل از بازار کمی بالاتر از 12 دلار معامله می‌شد.

در این میان، بر اساس داده‌های CoinGecko، قیمت بیت‌کوین و اتر از اول ژانویه ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۵ و ۲۰ درصد کاهش یافته است.

همبستگی قیمت بیت کوین در سهام ماینینگ بیت کوین در سال گذشته در جهت دیگری عمل کرد، زیرا بیت کوین در راه رسیدن به بالاترین سطح تاریخ به بالای 68000 دلار بود. در بحبوحه یک رالی عظیم ارزهای دیجیتال در سال 2021، سهام استخراج بیت کوین به طور گسترده ای از بازار عمومی ارزهای دیجیتال بهتر بود. همانطور که قبلا توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، سهام استخراج بیت کوین در یک دوره یک ساله در مارس سال گذشته تا 455 درصد از بیت کوین پیشی گرفت.

به گفته مدیر ماینینگ Bitfarms، ارزش بیت کوین تنها محرکی نیست که بر ارزش سهام استخراج بیت کوین تأثیر می گذارد. گانیون به پنج جنبه اصلی برای ارزیابی «هر ماینر عمومی» اشاره کرد، از جمله میزان بیت کوین مالکیت، حجم استخراج فعلی، هزینه استخراج، سرمایه گذاری های توسعه و برنامه های استخراج آتی.

گاگنون خاطرنشان کرد: «در حالی که هر استخراج‌کننده عمومی بیت‌کوین استراتژی و ویژگی‌های متمایز خود را به عنوان یک کسب‌وکار دارد،  آنها بسیار شبیه به هم هستند.

بر اساس داده‌های استارت‌آپ Arcane Research که در زمینه تجزیه و تحلیل رمزارز و بلاک چین به دست آمده است، بیت‌فارمز یکی از بزرگ‌ترین  شرکت های ماین بیت‌کوین در جهان است که در مارس ۲۰۲۲ ۳۶۳ بیت‌کوین (۱۴.۷ میلیون دلار) تولید کرد. بیت‌فارمز علاوه بر اینکه یک استخراج‌کننده بزرگ بیت‌کوین بود، اولین استخراج‌کننده بیت‌کوین را نیز به ثبت رساند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا