ترید و ماینینگ

کاهش سختی شبکه استخراج:درآمد ماینرها بیشتر می شود.

سختی شبکه در واقع میزان دشواری یا پیچیدگی فرایندهای مربوط به استخراج بیت کوین است که تقریباً هر دو هفته یک‌بار (هر ۲٬۰۱۶ بلاک) به‌صورت خودکار و به‌تناسب هش ریت کلی مجدداً تنظیم می‌شود. گفتنی است هش ریت بیت کوین از دوره تنظیم مجدد قبلی در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) تا به امروز بیش از ۷درصد کاهش یافته است. بزرگترین کاهش سختی در سال ۲۰۲۲ نیز به ماه ژوییه (تیر) باز می‌گردد که با سقوط ۵.۰۱درصدی این نرخ همراه بود.

کاهش سختی استخراج تا این اندازه، می‌تواند جایی برای نفس‌کشیدن ماینرها در شرایط سخت کنونی فراهم کند.

وِرا در این رابطه گفته است:

تغییر سختی استخراج در این دوره، در تضاد کامل با افزایش سختی در ابتدای اکتبر (مهر) است. کوین ژانگ (Kevin Zhang)، معاون مجموعه فاندری، درباره علت این افزایش سختی در ابتدای پاییز می‌گوید که دمای هوا در تابستان امسال ملایم بود و به همین خاطر ماینرها این دوره را به چشم فرصتی مناسب برای فعالیت، همراه با کاهش محدودیت‌های عملیاتی در نظر گرفتند.

در نیمه اول سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه نسل جدید ماینرهای بیت کوین و استقرار آنها در مزارع استخراج بودیم؛ اتفاقی که به ضرر مزارع دارای دستگاه‌های قدیمی و پرهزینه‌تر تمام خواهد شد.

کاهش [شدید] سختی استخراج بیت کوین در این دوره، نتیجه توقف فعالیت ماینرهایی است که به خاطر نداشتن سودآوری دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا