رمزارزترید و ماینینگ

چه موقع قیمت بیت کوین از مرز 25 هزار دلار عبور می کند.

بزرگترین ارز دیجیتال بازار در روزهای اخیر در میان نگرانی‌های گسترده سرمایه‌گذاران پیرامون قانون‌گذاری بازار رمزارزها و اتفاقات مختلفی مانند هدف قرار گرفتن استیبل کوین‌ها (به دنبال جریانات BUSD) و اقدامات آینده بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم، در مقاطع مختلفی به زیر ۲۱،۶۰۰ دلار سقوط کرده بود. با این حال، به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها با شکسته شدن مقاومت ۲۴،۱۰۰ دلاری کمی کمرنگ شده باشد.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین گلس، در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع حدود ۲۱۱ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی معامله‌گران لیکوئید شده است و حدود ۱۸۷ میلیون دلار از این رقم، به موقعیت‌های فروش استقراضی (پوزیشن شورت) مربوط می‌شود.

همزمان با رشد قیمت بیت کوین، سهام‌ شرکت‌های مرتبط با صنعت رمزارزها نیز رشد چشمگیری را تجربه کردند. سهام صرافی کوین دسک و هلدینگ استخراج بیت کوین ماراتن دیجیتال هر یک در این بازه ۱۵٪ افزایش یافتند و سهام مایکرواستراتژی، یکی از بزرگترین شرکت‌های هولدر بیت کوین بیش از ۹٪ افزایش یافت.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز روز خوبی را سپری کرد و با جهشی ۹٪، از محدوده ۱۷۰۰ دلاری عبور کرد. البته قیمت از این محدوده کمی فاصله گرفته و در حال حاضر اندکی پایین‌تر از آن معامله می‌شود.

سایر آلت کوین‌ها نیز از رشد پادشاه رمزارزها پیروی کردند. سولانا، با جهشی ۹.۴٪ به ۲۳.۸۸ دلار رسید. کاردانو نیز به دنبال راه‌اندازی موفقیت‌آمیز آپدیت ولنتاین در شبکه اصلی، با رشدی ۸.۳٪ تا ۰.۴۱ دلار پیشروی کرد.در نمودار قیمت بیت کوین تنها نکته نگران‌کننده در تایم فریم روزانه اتفاق افتاده است. جایی که خط روند نزولی اندیکاتور RSI (خط بنفش) هنوز شکسته نشده است و تا آن زمان همچنان واگرایی نزولی در قیمت خواهیم داشت. اگر قیمت نتواند از سد ۲۵,۰۰۰ دلار عبور کند، فرضیه رخ دادن شورت  تقویت می‌شود و شاهد شکل‌گیری الگوی نزولی ۲ قله در نمودار BTC خواهیم بود.

منبع:کوین دسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا