اخباررمزارز

پلیس کره جنوبی هرگونه وجوه مرتبط با بنیاد لونا را مسدود می کند.

صرافی‌های رمزنگاری در کره جنوبی اخطاریه‌هایی از سوی پلیس برای توقیف وجوه مربوط به گارد بنیاد لونا صادر شده است.

روز دوشنبه، مقامات کره ای درخواستی را برای جلوگیری از برداشت وجوه به صرافی های ارز دیجیتال در این کشور ارسال کردند. به طور خاص، آژانس پلیس متروپولیتن سئول خواست تا گارد بنیاد لونا را از هرگونه اقدامی منع کند. پلیس ادعا می کند که سرنخ هایی پیدا شده است که ممکن است سازمان را به اختلاس مرتبط کند.

فروپاشی ارز لونا:

سقوط استیبل کوین الگوریتمی Luna/Terra، که ارزش سکه را تا بیش از 99 درصد کاهش داد، یک شبه در اوایل ماه جاری، پرتفوی سرمایه گذاران را خرد کرد.

اما این درخواست یک مطالبه نیست و قانوناً قابل اجرا نیست. هر صرافی می تواند انتخاب کند که چگونه می خواهد پاسخ دهد، اما هنوز مشخص نیست که چگونه واکنش نشان خواهند داد.

چند سرمایه‌گذار برجسته کره‌ای درخواست کردند که دو کوون، مدیر عامل آزمایشگاه Terraform، به دلیل سقوط استیبل کوین TerraUSD (UST) مورد بررسی و شکایت قرار گیرد. این امر باعث احیای “گریم ریپر”، یک تیم تحقیقاتی مشترک جنایات مالی و اوراق بهادار کره ای شد.

قانونگذاران کره ای تا جایی پیش رفته اند که با مدیران هر یک از این صرافی ها از جمله Upbit، Bithumb، Coinone، Korbit و Gopax ملاقات کرده اند. از آنجایی که آنها ملزم به رعایت آنها نیستند، این نشست احتمالاً اقدامی برای فشار بر روسای این مبادلات است.

به گزارش نیوزپیم، یون چانگ هیون، رئیس کمیته ویژه دارایی های مجازی قدرت مردمی، در فیس بوک گفت: «ما اقدامات حفاظت از سرمایه گذار بورس را بررسی خواهیم کرد.»

به گفته یکی از بنیانگذاران Huobi Global، سقوط Terra خطری برای اکوسیستم رمزنگاری گسترده‌تر نیست.

منطقی است انتظار داشت که نمایندگان صرافی ها به نوعی در قبال خسارت وارده به سرمایه گذاران از سقوط Terra (LUNA) پاسخگو باشند. Newspim همچنین گزارش داد که مجلس ملی کره ابتکار عمل برای تنظیم مجازات در این مورد را به عهده می گیرد.

دو تا از صرافی‌ها قبلاً هشدارهایی را در وب‌سایت‌های خود صادر کرده بودند، Coinone قبلاً تجارت LUNA را از 11 می متوقف کرده بود و Binance نیز برخی از معاملات نقطه‌ای را به حالت تعلیق درآورده بود.

اگرچه این گزارش رسمی به داستان گسترده‌تر در حال توسعه می‌پیوندد، درخواست صرافی‌های رمزنگاری و تحقیقات Do Kwon ارتباطی ندارند. اقدامات مجلس ملی و مقامات کره ای به وضوح نشان می دهد که کره مایل است اقدامات لازم را برای رسیدن به انتهای فروپاشی اکوسیستم Terra انجام دهد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا