مقالات

نگاهی به پروژه های بلاکچین که میتواند زمین را به جای سبز تری تبدیل کند.

روز زمین، یک سنت 52 ساله که هر ساله در 22 آوریل جشن گرفته می‌شود، فرصت مناسبی را برای شهروندان جهان فراهم می‌کند تا در مورد پیشرفت‌های زیست‌محیطی خود فکر کنند، و همچنین از سیاست‌گذاری سیاسی، آگاهی از اقلیم فرهنگی و تعهدات فردی برای پایداری حمایت کنند.

ظهور بلاک چین و وب 3، معماری اصلی را برای بازسازی ساختاری در شفافیت عمومی فراهم کرده است، و به این ترتیب، فناوری ای است که پتانسیل آن را دارد که در خدمت دیدگاه های ایجاد شده توسط اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و توافقنامه آب و هوای پاریس استفاده شود.

کوین تلگراف با تعدادی از کارشناسان محیط زیست صحبت کرد تا نظرات و ایده های آنها را در مورد اینکه چگونه شرکت های Web3 می توانند با استفاده از قدرت فناوری بلاک چین تأثیرات مثبتی در تلاش های آب و هوای جهانی داشته باشند، ارزیابی کند.

ساندر دی آنجلیس، رئیس بخش رشد و مشارکت در پروتکل توکان، از ادغام ابتکارات فیزیکی و دیجیتالی حمایت کرد و خاطرنشان کرد که «اعتبارات کربن توکن‌شده» ایجاد «غرق‌های کربن مجازی که تأثیرات مثبت سیاره‌ای در دنیای واقعی ایجاد می‌کنند» را ممکن می‌سازد.

برنامه آب و هوای بشردوستانه Coinbase که 1٪ از درآمد شرکت خود را به پروژه هایی اختصاص می دهد که به دنبال افزایش دموکراتیزه کردن ارزهای دیجیتال هستند، اخیراً یک کمک هزینه اکوسیستمی 500000 دلاری به پروتکل Toucan اعطا کرده است تا زیرساخت بازارهای کربن خود را ایجاد کند.

 

پروژه‌هایی مانند Pachama و Dovu از فناوری‌های هوش مصنوعی و نمودار هش به ترتیب برای محاسبه، کمی کردن و گزارش داده‌های ردپای کربن به منظور افزایش پاسخگویی و شفافیت در صنایع شرکتی و Web3 استفاده می‌کنند.

با مشارکت گروه‌های اقدام مانند REDD+، Pachama تعدادی پروژه اکوسیستم ترمیمی مانند طرح پیشگیری از جنگل‌زدایی ساحلی کلمبیا با عنوان Bajo Calima y Bahía Málaga را ایجاد کرده است. در نزدیکی پایان دوره ده ساله آن، بیش از 1.2 میلیون تن کربن از طریق صدور اعتبار از محیط زیست خارج شده است.

در فضای رمزنگاری، سازمان‌هایی مانند ائتلاف زنجیره آب و هوا و Crypto Climate Accord – که هر دو رتبه سی و چهارم را در لیست 100 برتر سال 2022 Cointelegraph به دست آوردند – پیشرفت‌های قابل توجهی در تشویق همکاری و اجرای تعهدات زیست‌محیطی در فضای کریپتو داشته‌اند.

میچ لیو، مدیر عامل پلتفرم پخش ویدئوی بلاک چین شبکه تتا، اعتقاد خود را به اشتراک گذاشت که اهمیت فرهنگی که بر بحران تغییرات آب و هوایی گذاشته می‌شود می‌تواند باعث ایجاد راه‌حل‌های غیرمتمرکز پیشرفته شود.

او از کار ClimateDAO در “تجمیع منابع اعضای خود برای خرید سهام در شرکت های بزرگ و آلوده کننده برای پایدارتر کردن فعالیت های آنها از درون” به عنوان نمونه بارز این نوآوری نام برد. وی در ادامه گفت:

از آنجایی که NFT ها در طول سال گذشته وارد جریان اصلی گفتگو شده اند، واکنش های محیطی شدیدتر شده است. یک فرض مخرب وجود دارد که همه NFT ها برای محیط زیست مضر هستند.”
لیو می‌گوید که این ارزیابی کلی «به‌طور کامل بلاک‌چین‌های Proof of Stake مانند تتا را نادیده می‌گیرد که ۰.۰۵ درصد انرژی را در مقایسه با زنجیره‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم مصرف می‌کنند».

کریستین هاسکر، مدیر ارشد بازاریابی هدرا هشگراف در مورد “تلاش برای یک وب 3 تمیز” در فضای فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) صحبت کرد و بر تعهد جمعی صنعت برای اطمینان از اینکه “ما نه تنها دانش و راه حل هایی برای اطمینان از اینکه آینده نسل اینترنت پایدار است – اما مهمتر از همه، ما مسئولیت داریم که این کار را انجام دهیم.»

او قبل از اینکه هدرا بر ایجاد برنامه‌های سبز با حمایت بیست و شش عضو شورا متعهد شود، به برداشت منفی از مکانیسم‌های اجماع اثبات کار، حتی آنهایی که اصول سازگار با محیط زیست را اتخاذ می‌کنند، اشاره کرد و اظهار داشت:

“این اعتقاد راسخ من است که بی‌طرفی کربن در لایه 1 تنها راه برای تحقق وعده آینده پایدار مبتنی بر DLT است. بهترین راه برای حفظ انرژی، استفاده نکردن از آن در وهله اول است – احساسی که صنایع بزرگ و سازمان های بزرگی که اهداف کربن صفر را معرفی می کنند.

 

منبع:cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا