مقالاتاخبار

میکر به سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در اوراق خزانه داری آمریکا رای می دهد

میکر دائو(MakerDAO) روز دوشنبه اعلام کرد این پروتکل ناشر استیبل کوین Dai (DAI)، در حال حاضر در حال رای گیری در مورد نحوه تخصیص 500 میلیون DAI (500 میلیون دلار) از وجوه خزانه داری به سرمایه گذاری در اسناد و اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده است.

رای حاکمیتی نتیجه موافقت جامعه با تخصیص دارایی برای استراتژی اوراق قرضه نقدی و اجرای آن است. Maker می‌گوید این تخصیص دارایی یک انبار دارایی جدید در دنیای واقعی را معرفی می‌کند. خزانه های میکر به مالکان اجازه می دهد وثیقه برای تولید استیبل کوین DAI سپرده گذاری کنند.

دلیل این اتفاق این است که در خزانه فعلی Maker عمدتاً استیبل کوین‌هایی نگهداری می‌شود که بازدهی بسیار کمی دارند. با سرمایه گذاری وجوه اضافی در جای دیگر، امید می رود ریسک طرف مقابل و اعتبار کاهش یابد.

این خزانه جدید سرمایه‌گذاری Maker را در استراتژی‌های اوراق قرضه نقد قرار میدهد. به عنوان بخشی از توافق قبلی، جامعه اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه داری ایالات متحده و اوراق قرضه شرکتی درجه سرمایه گذاری (IG) را به عنوان گزینه های تخصیص دارایی ترجیحی انتخاب کرد.

رای گیری در حال انجام این است که آیا 500 میلیون دلار به طور کامل به اوراق خزانه کوتاه مدت ایالات متحده تخصیص داده می شود یا با نسبت 80٪ – 20٪ بین اوراق قرضه خزانه داری کوتاه و اوراق قرضه شرکتی IG.

بر اساس داده های صفحه رای گیری، گزینه تقسیم 80-20 در حال حاضر بیشترین آرا – تقریباً 99٪ تا زمان انتشار – را به خود اختصاص داده است. رای گیری در 30 ژوئن در ساعت 11 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی پایان می یابد.

وام دهنده خصوصی سرمایه گذاران عمده Monetalis تراستی را ایجاد می کند که اوراق قرضه را برای Maker نگه می دارد، اما تنها Maker کنترل انحصاری وجوه ساختار قانونی را خواهد داشت. در این پروژه آمده است که حاکمیت میکر همچنین می تواند سرمایه گذاری را از طریق رای اجرایی منحل کند.

 

منبع : theblock

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا