اخباررمزارز

مصرف انرژی برق شبکه اتریوم بعد از بروزرسانی آن به صفر می رسد؟

مصرف انرژی سالانه بلاکچین اثبات کار یا PoW اتریوم، بیش از ۸۲٫۱ تراوات‌ساعت تخمین زده‌شده که معادل انرژی مصرفی یک کشور با بیش از ۱۹ میلیون نفر جمعیت است. دلیل اصلی مصرف بالای انرژی بلاکچین‌های PoW، الزامات اعتبارسنجی آن‌ها است.
برای انجام این فرایند، کاربران به سخت‌افزارهای قدرتمندی احتیاج دارند تا بتوانند الگوریتم‌های دشواری را حل کنند. راه‌اندازی، نگه‌داری و خنک کردن این دستگاه‌های پردازنده قوی، میزان زیادی انرژی مصرف می‌کند.

مهندسان نرم‌افزار اتریوم، سال‌ها تلاش کرده‌اند تا این بلاکچین را به اجماع اثبات سهام، تغییر دهند که از روشی کاملا متفاوت برای ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌کند. صنعت کریپتو به دلیل مشکلات عمده ناشی از مصرف بالای انرژی در شبکه اتریوم و بیت کوین به یک تغییر اساسی احتیاج دارد. شرکت تسلا در می ۲۰۲۱، به دلیل همین مشکلات، پرداخت با بیت کوین را برای خودروهای خود کنار گذاشت.

انتظار می‌رود ادغام پیش روی اتریوم و تبدیل آن به روش اجماع اثبات سهام، مصرف انرژی این بلاکچین را تا ۹۹٫۹۵ درصد کاهش دهد.
در تاریخ ۶ سپتامبر قرار است ارتقای بلاتریکس در زنجیره بیکن اعمال شود و به این ترتیب، ادامه مراحل اجرای ادغام اتریوم آغاز خواهد شد. پس از آن، پیش‌بینی می‌شود در بازه ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر، رقم سختی کل ترمینال (TTD) به حدی برسد که استخراج ارز با مکانیسم اثبات کار، غیرممکن شود. سپس، شبکه، لایه اجرایی خود را با لایه اجماع جدید ترکیب می‌کند که منجر به ادغام اتریوم خواهد شد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا