رمزارزاخبار

متاورس، میزبان تجارت جهانی در آینده!

شرکت مشاوره جهانی McKinsey & Company، در گزارش جدید خود از ۳۱۰۴ مصرف‌کننده در ۱۱ کشور و ۴۴۸ کمپانی در ۱۵ صنعت مختلف، در مورد متاورس پرسیده است. نتایج این نظرسنجی نشان‌ می‌دهد که ارزش صنعت متاورس در هشت سال آینده از مرز پنج تریلیون دلار خواهد گذشت.

بر اساس این گزارش، ۸۰ درصد فعالیت‌های تجاری در دنیا تا سال ۲۰۳۰، تحت تأثیر متاورس قرار گرفته و ۵۰ درصد رویدادهای زنده نیز می‌توانند در این دنیای مجازی برگزار شوند. پیش‌بینی می‌شود که در آن زمان، هر کاربر اینترنت حدود ۶ ساعت از وقت خود را در این فضا بگذراند.

بخش بازی که اکنون سه میلیارد گیمر و ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، نیز نقش اصلی را در این عرصه خواهد داشت. پس از بازی، انتظار می‌رود که تجارت الکترونیک با ارزش ۲ تا ۲٫۶ تریلیون دلار و تبلیغات مجازی با ارزش ۱۴۴ تا ۲۰۶ میلیارد دلار، هم در رده‌های بعدی قرار بگیرند.

اریک هازان (Eric Hazan)، تهیه‌کننده اصلی این گزارش گفته است که وضعیت فعلی متاورس در حال حاضر مشابه وب ۲ در سال ۲۰۰۴ است، اما هنوز زیرساخت‌های اصلی برای تحقق کامل آرمان‌شهر متاورس مهیا نیست.
گزارش حاضر نشان می‌دهد که ۹۵ درصد مدیران و ۶۶ درصد کاربران، نسبت به تغییرات مثبتی که متاورس ایجاد خواهد کرد، خوش‌بین هستند. با این‌ حال، حدود ۳۱ درصد از مدیران از نگرانی‌های خود در خصوص ریسک سرمایه‌گذاری در این عرصه گفته‌اند.
در سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه به صنعت متاورس تزریق شده که نسبت به سال ۲۰۲۱، بیش از دو برابر رشد داشته است.

منبع:کریپتو پتیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا