اخباررمزارزمقالات

لایحه ممنوعیت دارایی های دیجیتال به عنوان پرداخت در پارلمان روسیه ارائه شد.

در ماه‌های اخیر، قانون‌گذاران روسیه اقداماتی را برای نهادینه‌سازی کامل رمزارز به‌عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری مشمول مالیات مناسب و ابزاری ممکن برای تجارت خارجی در روسیه آماده کرده‌اند. اکنون، آنها می‌خواهند روشن کنند که چرخش نظارتی آینده شامل هیچ پنجره‌ای برای پذیرش محصولات مالی دیجیتال به عنوان روش پرداخت نخواهد بود.

روز سه‌شنبه، ۷ ژوئن، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازارهای مالی مجلس دومای روسیه، لایحه‌ای را ارائه کرد که استفاده از «فعال‌های مالی دیجیتال» (DFA) را برای پرداخت هر نوع هزینه ممنوع می‌کند.

«روبل واحد پولی رسمی (پول) فدراسیون روسیه است. ماده فوق ممنوعیت معرفی واحدهای پولی دیگر یا جانشینان پولی در قلمرو فدراسیون روسیه را تعیین می کند.

این لایحه به قوانین موجود اشاره دارد، که استفاده صریح از DFA را به عنوان روش پرداخت منع نمی کند، اگرچه عملاً چنین عملیاتی هنوز در کشور قانونی تلقی نمی شود. سند جدید این ممنوعیت را رسمی می‌کند و مدیران صرافی DFA را موظف می‌کند تا از هرگونه معامله‌ای که به استفاده از رمزارز به عنوان جانشین پولی دلالت دارد، خودداری کنند.

 روسیه رمزارز را در کد مالیاتی خود گنجانده است: در اینجا قوانین ممکن است به نظر برسد.

این لایحه همچنین مفهوم “پلتفرم الکترونیکی” را معرفی کرد، که به طور ضعیف به عنوان یک پلت فرم مالی، پلت فرم سرمایه گذاری یا سیستم اطلاعاتی که در آن دارایی های مالی دیجیتال منتشر می شود، تعریف می شود. پلتفرم‌های الکترونیکی مشمول نظام پرداخت ملی شناخته شده و موظف به ارائه به ثبت بانک مرکزی خواهند بود. هر عملیات عمده با DFAها – انتشار، گردش، مبادله و تجارت آنها – رجیستری خاص خود را خواهد داشت.

قانون موجود در مورد فعالان مالی دیجیتال در سال 2021 لازم الاجرا شد. در ماه مه 2022 اصلاحات مالیاتی در مورد DFAها اولین قرائت را در دومای ایالتی به تصویب رساند. در یک توسعه جداگانه، دو لایحه مهم دیگر در حال ادامه مسیر خود در روند قانونگذاری هستند – لایحه “در مورد ارز دیجیتال” چارچوب قانونی را برای رمزارزها به طور کلی تعریف می کند، در حالی که لایحه “در مورد ماینینگ در فدراسیون روسیه” باید دستورالعمل هایی را تعیین کند.

منبع:کون تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا